Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza

Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza

Jako doświadczony profesjonalista, który pracował przy wielu produkcjach, jestem głęboko zaniepokojony niedawnymi zarzutami dotyczącymi zachowania Francisa Forda Coppoli na planie Megalopolis. Moje osobiste doświadczenia nauczyły mnie, że na planie filmowym szacunek i zgoda są najważniejsze i wygląda na to, że w tym przypadku zasady te mogły nie zostać zachowane.


W środę wytwórnia Lionsgate podjęła decyzję o wycofaniu najnowszego zwiastuna Megalopolis Francisa Forda Coppoli ze względu na ujawnienie sfałszowanych komentarzy krytyków.

W ujawnionym w środę zwiastunie znalazły się wypowiedzi przypisywane krytykom filmowym, takim jak Pauline Kael i Roger Ebert, które w rzeczywistości nigdy nie zostały zawarte w ich oryginalnych recenzjach poprzednich filmów Coppoli.

Jak donosi The Associated Press, z oświadczenia złożonego przez przedstawiciela Lionsgate wynika, że ​​od razu ciągną zwiastun Megalopolis.

Pozwól nam przekazać nasze szczere wyrazy żalu osobom dotkniętym naszym niedopatrzeniem, w szczególności krytykom i Francisowi Fordowi Coppoli z American Zoetrope. Niestety popełniliśmy poważny błąd podczas procesu kontroli jakości. Krótko mówiąc, popełniliśmy błąd i za to naprawdę przepraszamy.

Zwiastun został wypuszczony w środę rano i miał na celu promowanie najnowszego filmu Coppoli jako dzieła sztuki, które wytrzyma próbę czasu, podobnie jak jego poprzednie arcydzieła „Ojciec chrzestny” i „Czas apokalipsy”. 

Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza

Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza

Film rozpoczął się od cofnięcia w czasie i pokazania negatywnych cytatów uznanych krytyków takich filmów z podpisem: „Geniusz jest często źle rozumiany”.

Wydaje się, że celem było zwrócenie uwagi na utrzymujący się podziałowy charakter filmów takich jak „Ojciec chrzestny” i „Czas apokalipsy”, podkreślając niektóre ostre uwagi krytyczne pod adresem Megalopolis, samofinansującego się hitu o wartości 120 milionów dolarów, którego premiera odbędzie się we wrześniu.

Jednak wkrótce wyszło na jaw, że liczne cytaty przypisywane oryginalnym recenzjom zostały sfabrykowane i nie można było ich odnaleźć w źródłach.

W zwiastunie przypisano Kaelowi cytat, że Ojciec chrzestny został „osłabiony przez swoją kunszt”. 

Należy jednak zauważyć, że chociaż Kael uwielbiała „Ojca chrzestnego”, nie uwzględniła tego uczucia w swojej krytyce z marca 1972 roku dla „The New Yorker”.

Ebert nie stwierdził wprost, że „Dracula Brama Stokera” Coppoli był zwycięstwem stylu nad treścią.

W ich recenzjach nie pojawiły się również cytaty Rexa Reeda i Vincenta Canby’ego na temat Czasu Apokalipsy. 

Megalopolis przez lata było starannie konstruowane, a kiedy na początku tego roku zadebiutowało na Festiwalu Filmowym w Cannes, zebrało różnorodne recenzje, zarówno pozytywne, jak i negatywne.

Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza
Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza
Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza

W przyszłym miesiącu film będzie miał swoją premierę w Ameryce Północnej na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto. Następnie premiera planowana jest na 27 września.

W maju film wywołał dyskusje, gdy pojawiły się zarzuty, że niespodziewanie przytulił i pocałował aktorkę poza scenariuszem podczas kręcenia sceny w nocnym klubie.

Pełnometrażowy zwiastun przedstawiał gwiazdorską obsadę filmu, w tym Adama Drivera, Aubrey Plaza i Shię LaBeoufa.

Widzowie są zanurzeni w futurystycznym otoczeniu Nowego Rzymu, będącym mieszanką najnowocześniejszej technologii i wpływów estetycznych zaczerpniętych z czasów starożytnych.

Fabuła przypomina w pewnym stopniu słynne powstanie w starożytnej Republice Rzymskiej, zaaranżowane przez przywódcę wojskowego i działacza politycznego Katylinę, którego celem było obalenie obecnych konsulów, Cycerona i Hybrydy.

Zagłębiają się w myśli głównego bohatera, Cesara Catyliny, granego przez Adama Drivera, architekta znanego z niezwykłej kreatywności i nonkonformistycznych pomysłów, nieustannie zderzających się z ustalonymi normami.

Z biegiem wydarzeń niegdyś wspaniałe miasto Rzym stało się ofiarą katastrofalnego wydarzenia. Jednak Gajusz Katylina postrzega tę katastrofę jako szansę na przekształcenie niszczejącego miejskiego krajobrazu w lśniący, futurystyczny raj.

Trzy miesiące po skandalu na planie zdjęciowym, kiedy zabrał głos statysta, twórcy wypuścili zwiastun Megalopolis, w którym Coppola rzekomo całował się.

Około tydzień temu Variety udostępniło dwa krótkie filmy zza kulis nagrane podczas kręcenia przez Coppolę sceny klubowej w Atlancie. Te klipy, na których reżyser wchodzi w interakcję z kilkoma tańczącymi aktorkami, zdawały się przedstawiać jego zbliżanie się do nich.

W jednej ze scen teledysku, w której występuje Lauren Pagone, która kilkakrotnie występowała w Megalopolis jako statystka, twierdzi, że podczas nagrywania na żywo sekwencji klubowej Coppola podszedł do niej i przyciągnął ją do siebie , a następnie objął ją i pocałował.

W rozmowie z Variety powiedziała: „Byłam zaskoczona. Nie spodziewałam się takiego okazania uczuć. Zaskoczyło mnie to. Co więcej, mogę potwierdzić, że odwiedził mnie więcej niż raz”.

Używając innego sformułowania, Pagone zdecydowała się zabrać głos po tym, jak inna statystka filmowa, Rayna Menz, poinformowała Deadline, że nagrodzony Oscarem aktor nie zachował się w sposób, który sprawiałby, że ona lub, najwyraźniej, ktokolwiek inny na planie poczuł się niekomfortowo.

Wyznała, że ​​ceni swój własny głos i nie lubi, gdy inni wypowiadają się w jej imieniu. Wyjaśniła, że ​​nie będzie reprezentować przedmiotowej aktorki i podkreśliła, że ​​uważa na to, co mówi, woli milczeć, niż niepotrzebnie się wypowiadać.

„Ale to frustrujące, że ona mówi: «Hej, dla wszystkich było wspaniale», choć nie wie, co czuli inni ludzie. Nie możesz mówić za nikogo innego, jak tylko za siebie. Moje doświadczenie było inne.

Menz nie odpowiedział na e-mail od Variety z prośbą o dodatkowy komentarz. 

W większości projektów, w które zaangażowana była Pagone, obecny był koordynator ds. intymności, który nadzorował wszelkie sceny z nagością. Dotyczyło to zarówno burmistrza Kingstown należącego do Paramount+, jak i City on Fire emitowanego przez Apple TV+.

Z informacji zawartych w zbadanym przez media arkuszu rozmów wynika, że ​​wiele aktorek otrzymało pozwolenie na występowanie na scenach nocnych klubów bez koszul. Jednak Pagone nie poszła całkowicie nago i zamiast tego założyła top z głębokim dekoltem.

Wcześniej Samantha McDonald, koordynatorka ds. intymności w Megalopolis, i jej koleżanka Ashley Anderson nie były obecne podczas kręcenia sceny, która miała miejsce w sali koncertowej Tabernacle w Atlancie w Walentynki 14 lutego 2023 r. Ta scena była sekwencją z klubu nocnego . Podczas tej konkretnej sesji byli nieobecni na planie.

Niedawno inny aktor rzekomo powiedział Variety, że widział Coppolę całującego kilka kobiet podczas osobnej sceny sylwestrowej na planie.

Przed rozpoczęciem zdjęć Coppola poinstruował statystów, aby zachowywali się naturalnie podczas typowego świątecznego spotkania, włączając w to pocałunek na zakończenie odliczania. Wspomniał dalej, że sam może również przyłączyć się do zabawy z całowaniem.

Według doniesień twierdzono, że po wezwaniu do przerwy Coppola podszedł do kilku znajdujących się w pobliżu kobiet i każdą z nich czule całował w policzek.

Źródło podało: „Panie, które obserwowałem, gdy były całowane, nie zauważyły ​​jego podejścia. Zasadniczo chwycił ich i złożył pocałunek, nie pytając wcześniej o ich zgodę. Początkowo wydawało im się to zabawne, ale wyczułem, że byli po prostu zaskoczeni.

Członek zespołu, który nagrał wideo udostępnione pierwotnie przez Variety i który był obecny przez większość zdjęć, potwierdził, że Coppola pocałował kilka statystów podczas sceny sylwestrowej. Wspomniał również, że była to jedna z wielu okazji, kiedy Coppola całował statystów na planie.

Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza
Zwiastun Francisa Forda Coppoli Megalopolis został WCIĄGNIĘTY z powodu użycia fałszywych cytatów krytyków, gdy Lionsgate przyznaje, że „schrzaniło sprawę” i przeprasza

Aktor opisał swój czas na planie jako niezwykle dziwny i niezręczny, prawdopodobnie najbardziej nieprzyjemne doświadczenie, jakiego doświadczył podczas pracy nad produkcją.

Jako oddany wielbiciel dowiedziałem się, że odkąd Coppola osobiście sfinansował 120 milionów dolarów epopei, nie było nikogo, do kogo mógłbym się zwrócić, aby wyrazić swoje obawy dotyczące jego zgłoszonego zachowania, ponieważ w zasadzie nie było żadnej wyższej władzy.

Członek zespołu twierdził, że Coppola często podskakiwał, aby objąć i pocałować wiele kobiet, czasami przypadkowo wchodząc w kadr i psując scenę.

Mówi się, że Coppola podczas wielu prób podszedł do mikrofonu i poinformował wszystkich obecnych, że jeśli miałby kogoś pocałować, zrobiłby to wyłącznie dla własnej przyjemności.

Dailymail.com skontaktował się z przedstawicielami Francisa Forda Coppoli w celu uzyskania komentarza. 

2024-08-22 14:05