Jako oddana fanka Taylor Swift od ponad dziesięciu lat muszę przyznać, że ewolucja jej muzyki i publiczne waśnie są po prostu urzekające. To fascynujące widzieć, jak potrafi przekształcić swój ból w piękne melodie, na przykład zamieniając cytryny w lemoniadę – lub w tym przypadku węże w motyle!
„Bo kochanie, zawsze nie mamy złej krwi, jeśli chodzi o Taylor Swift i Kanye West.
Długotrwały spór między parą rozpoczął się w 2009 roku, kiedy West nieoczekiwanie przerwał Swift podczas wręczania jej nagrody dla najlepszego kobiecego teledysku na gali MTV Video Music Awards. Gdy rozpoczynała przemówienie do utworu „You Belong With Me”, West wbiegł na scenę, by wyrwać jej mikrofon. Zapewnił, że Beyoncé powinna była wygrać za „Single Ladies”, który określił jako „jeden z najwspanialszych teledysków, jakie kiedykolwiek powstały.
Chociaż West przyćmił Swift w jej ważnym momencie, Beyoncé szybko próbowała zaradzić sytuacji późnym wieczorem, pozwalając Swift wygłosić przemówienie po ogłoszeniu zwycięzcy „Single Ladies” Teledysku Roku.
Po wydarzeniu West spotkał się z ogromną falą krytyki ze względu na swoje zachowanie, za co później przeprosił. W odpowiedzi Swift napisała piosenkę „Innocent” na swój album „Speak Now” z 2010 roku jako gest przebaczenia wobec Westa.
Przez kilka lat wszystko było spokojne – nawet Kanye West uhonorował Taylor Swift nagrodą Video Vanguard Award na gali VMA 2015. Jednak wszystko się zmieniło, gdy Kanye wydał „The Life of Pablo” w 2016 roku. W piosence „Famous” nazwał Swifta „suką”, którą, jak twierdził, rozsławiła. Później oświadczył za pośrednictwem Kim Kardashian West, że odbyli godzinną rozmowę na temat tej linii, a Swift uznała to za zabawne i wyraziła jej zgodę. (Później ujawniono, że podczas rozmowy Swift zgodził się jedynie na stwierdzenie: „Czuję, że Taylor i ja nadal moglibyśmy uprawiać seks”).
Zamiast tego Swift zakwestionował relację z ich rozmowy, stwierdzając, że West nigdy nie dotrzymał obietnicy przesłania jej pełnego utworu. Ta akcja skłoniła Kim Kardashian, wówczas żonę Westa, do udostępnienia filmu z ich rozmowy telefonicznej, podczas której omawiano piosenkę i określano Swift jako „kłamliwą”. Później Swift po raz pierwszy publicznie odniosła się do tej sytuacji, przyjmując nagrodę Grammy w kategorii Album Roku za swój album 1989.
„Do wszystkich młodych kobiet, spodziewajcie się, że niektóre osoby będą próbowały przeszkodzić wam w sukcesie lub przy okazji ubiegać się o wasze osiągnięcia i uznanie. Jeśli jednak pozostaniecie oddane swojej pracy i nie będziecie rozpraszani przez te osoby, pewnego dnia, kiedy dotrzecie do do celu, zdasz sobie sprawę, że to twoje własne wysiłki i wsparcie tych, którym na tobie zależy, przywiodły cię tutaj. I ta samorealizacja będzie niesamowitym uczuciem.
Reakcja na Taylor Swift nie ustała, co doprowadziło ją do zniknięcia na rok, zanim powróciła na światło dzienne wraz z albumem „Reputation” z 2017 r., na którym znalazło się wiele piosenek odzwierciedlających toczący się spór. Później upubliczniona została rozszerzona wersja ich rozmowy telefonicznej, z której wynika, że wbrew powszechnemu przekonaniu Swift nie był świadomy zamiaru Kanye Westa, by nazwać ją sławną kobietą, którą stworzył.
Przez kilka lat para unikała wzmianek o sobie w swojej muzyce. Wydawało się jednak, że rozpalili swój dramat na nowo wydając w 2024 r. – album Taylor Swift zatytułowany „The Tortured Poets Department” i współpracę Kanye Westa z Ty Dolla Sign, zatytułowaną „Vultures 1 „.
Przewijaj dalej, aby znaleźć każdą wzmiankę Swifta i Westa na temat ich długotrwałego sporu:
„Niewinny”
W 2010 roku Taylor Swift napisała i wyprodukowała cały album Speak Now, zawierający utwór „Innocent” poświęcony Kanye Westowi. Ta piosenka, umieszczona jako jedenasty utwór na albumie, reprezentowała nieoczekiwanie pełną współczucia reakcję Swifta po incydencie na VMA.
W początkowej zwrotce piosenki Swift przyznaje, że West, który spotkał się z krytyką za swoje uwagi, tym razem rzeczywiście przekroczył granicę. Sugeruje, że rzucił się do przodu niczym koń bojowy, tracąc równowagę na linie, co oznacza, że stracił kontrolę i równowagę.
W swojej balladzie nuci: „Są pewne doświadczenia, o których nie można rozmawiać otwarcie / A jednak nocą przeżywa się je na nowo”. Alternatywnie: „Gdybyś wtedy wiedział, co robisz teraz, nie leżałbyś załamany na podłodze.
W refrenie Swift przebacza Westowi i udziela mu wnikliwych rad, pomimo jego błędów.
Wszystko w porządku, nie spiesz się i obserwuj / Twoje pasmo iluminacji pozostaje dla mnie żywe / Niezależnie od Twojej przeszłości, ona Cię nie definiuje / Nadal jesteś nieskalany” – zapewnia.
„Słynny”
Utwór z albumu Westa The Life of Pablo z 2016 roku, zatytułowany „Famous”, od czasu jego wydania stanowi źródło sporu między nim a Swiftem.
W wersecie ze swojego tekstu West stwierdza: „Wygląda na to, że ja i Taylor nadal moglibyśmy być w intymnej relacji”, ale dopiero następny wers, który dodał – „Dałem jej sławę” – wywołał kontrowersje.
Później West jeszcze bardziej zaostrzył sytuację, włączając realistyczną, nagą figurę woskową Swifta do teledysku do swojej piosenki.
„Dlatego nie możemy mieć ładnych rzeczy”
Jako zagorzały wielbiciel nie mogę nie zauważyć zmiany w tonacji muzycznej Swift, szczególnie widocznej na jej albumie „Reputation” z 2017 roku. Wydaje się, że ta płyta głęboko zagłębia się w jej skomplikowaną relację z Westem, raperem, ponieważ kilka piosenek wydaje się powracać do ich kontrowersyjnej przeszłości. W żywiołowym utworze „This Is Why We Can’t Have Nice Things”, który przypomina kłótnię dzieci na placu zabaw, Swift wspomina, jak dała mu „drugą szansę” po gali VMA, by po raz kolejny poczuć się zdradzonym.
Jednakże zdradziłeś mnie w chwili, gdy mieliśmy sobie ufać i tu zaczyna się problem, przyjacielu. Niedobrze jest, gdy ktoś oszukuje lub manipuluje drugą osobą. Kiedy się odezwała, wydawało się, że nawiązuje do tej kontrowersyjnej rozmowy telefonicznej między nami. Zasadniczo zniszczyłem związek, który został naprawiony.
W refrenie delikatnie zwraca mu uwagę: „Nie jesteś jedynym przyjacielem, który ostatnio odpłynął”. A jeśli chodzi o twoje wątpliwe zachowanie: „Gdyby tylko było mniej tajemnicze.
„Zobacz, do czego mnie zmusiłeś”
Jako zagorzała fanka nie mogę nie zauważyć, że pierwszy singiel Swift z „Reputation”, jej długo oczekiwany powrót po tym, jak przez ponad rok unikała blasku fleszy po burzliwych wydarzeniach z udziałem Westa i Kardashian, wydaje się być pełen subtelne dźgnięcia Westa, zatytułowane „Look What You Made Me Do”.
Swift zaczyna piosenkę, wyrażając swoją niechęć do twoich sprytnych sztuczek i manipulacji i wydaje się, że nawiązuje do dobrze znanej pochylonej sceny Westa z jego Saint Pablo Tour. Dodatkowo twierdzi, że nie docenia roli, jaką kazałeś jej odgrywać jako głupca.
W mglistym wspomnieniu Swift nawiązuje do ich przeszłego spotkania. Zauważa: „Nie podoba mi się twoje doskonałe oszustwo / sposób, w jaki chichoczesz, kiedy kłamie” – stwierdza. Na nagraniu wideo rozmowy Kardashian widać, jak West uśmiecha się i śmieje podczas całej dyskusji.
W refrenie deklaruje swój powrót do przemysłu muzycznego, śpiewając: „Najpierw stałam się mądrzejsza i silniejsza, kiedy było to potrzebne, / Potem jak feniks podnosiłam się raz za razem”. Wspomina też, że ma listę z Twoim imieniem i nazwiskiem, zaznaczoną na czerwono i podkreśloną, którą dokładnie sprawdza.
W refrenie Swift przysięga, że niezależnie od tego, jak świat się kręci wraz z rozwojem codziennych dramatów, jej myśli pozostają skupione na „konsekwencjach karmicznych”.
„Może ja mam swoje, ale wy wszyscy dostaniecie swoje” – ostrzega.
„Zrobiłem coś złego”
Możliwe, że trzecia piosenka Swift z albumu „Reputation” będzie skierowana do kilku mężczyzn, w tym potencjalnie Kanye Westa, jej byłych Calvina Harrisa i Toma Hiddlestona i innych. Jednak teksty nawiązują do motywów zemsty występujących w innych piosenkach, takich jak „Look What You Made Me Do” i „This Is Why We Can’t Have Nice Things”, dlatego znalazł się na tej liście.
W przedrefrencie z mocą wyraża: „Czuję żar ognia dotykający mojego ciała; szkarłatny odcień plami moje usta, jeśli ktoś powie coś głupiego, wtedy nie jestem mu nic winna. Ani na jotę tego nie żałuję, bo na to zasłużyli każdy kawałek.
Swift po raz kolejny wydaje się nawiązywać do incydentu na moście w 2016 roku, śpiewając: „Palą wszystkie rzekome czarownice, niezależnie od tego, czy nimi jesteś, czy nie / Mają swoje widelce i dowody / Swoje zapisy i uzasadnienie.
„Zapomniałem, że istniejesz”
W przeciwieństwie do poprzedniej ery Swift „Reputation”, jej album z 2019 r. stanowił dramatyczną zmianę, odchodząc od ponurych tonów i wężowych symboli w stronę jaśniejszych odcieni i delikatnych motyli, jak przedstawiono w albumie „Me!” teledysk. Rozpoczynając nagrywanie nowej płyty, wyjaśnia, że ci, którzy wyrządzili jej krzywdę, nie żywią już żadnej złej woli – zamiast tego zostali zepchnięci w zakamarki jej umysłu, niegodni dalszego myślenia.
Przez ile dni rozmyślałem o tym, w jaki sposób mnie skrzywdziłeś? Wytrzymywałem cień, który rzucałeś, aż cała moja jasność zgasła. Nie mogłem uciec przed twoim wpływem, pochłonęły mnie emocje bardziej niż Drake. Twoje imię ciągle na moich ustach, odbiera mi mowę. W moich myślach żyłeś za darmo.
Nienawiść ją trawiła, wyjaśnia, dopóki nie nauczyła się jej odpuszczać. „Ale pewnej magicznej nocy coś się wydarzyło / zapomniałem, że istniejesz” – deklaruje chór. „I myślałem, że to mnie zabije, ale tak się nie stało”.
„dziękuję, aimEe”
Na albumach Swift, takich jak Folklore, Evermore i Midnights, zdawała się unikać rażących metafor i szczegółowych opisów swojego sporu z Westem. Zamiast tego miała na głowie pilne sprawy związane ze sporem prawnym ze Scooterem Braunem i Scottem Borchettą. Jednak sprawy przybrały inny obrót wraz z wydaniem jej 11. albumu studyjnego, The Tortured Poets Department.
Utwór pierwotnie nawiązuje do byłej małżonki Westa, Kardashiana, co sugerują takie zwroty, jak „posąg z brązu, muśnięty słońcem”. Warto zauważyć, że początkowo tylko litery w tytule „KIM” są pisane wielką literą. Później Swift zmodyfikowała wielkość liter w piosence, wydając wersję koncertową, w której litery reprezentują obecnie „YE”, obecnie bardziej popularne imię Westa.
W refrenie Taylor Swift śpiewa: „Kiedy ty zadawałeś ciosy, ja coś konstruowałem i po prostu nie mogę wybaczyć emocjonalnego zamieszania, które wywołałeś”. Wykrzykuje też: „Przeklinałam niebiosa: «Pieprz się, Aimee», krwawiąc, ale nie mogę wymazać procesu uzdrawiania, który zainicjowałeś.
Swift twierdzi, że spór nie był „uczciwym dopasowaniem” ani „honorowym wynikiem”, ponieważ Kardashian i West zmanipulowali wideo ich rozmowy telefonicznej przed udostępnieniem go. Podkreśla, że „Aimee” znajdowała rozrywkę w każdym moim drobnym działaniu.
Wydając swój dodatkowy utwór, Swift w zasadzie zapewniła, że album Westa „Vultures 2” nie znajdzie się na czołowych miejscach list przebojów.
„Karnawał”
W lutym 2024 roku West i Ty Dolla Sign wydali swój pierwszy wspólny album zatytułowany „Vultures 1”. W dwunastym utworze na tej płycie występują nie tylko Playboi Carti i Rich The Kid, ale jest on również godny uwagi, ponieważ Kanye West po raz pierwszy od czasu „Famous” nawiązuje do Taylor Swift.
Później mówi, że twierdzi, że nie będzie uprawiać seksu oralnego, zamiast tego weźmie go od tyłu niczym brzuchomówca. Innymi słowy, odkąd Taylor Swift i dostałem zegarek Rolex, jestem jak współczesny Jezus, zamieniający wodę w Kryształ. (rapuje to.)
„Styl życia (demo)”
W utworze z albumu „Vultures 2”, który ukazał się w sierpniu 2024 r., West kontynuuje swoje rapowe motywy na temat Taylor Swift. Wspomina także o jej chłopaku, Travisie Kelce, który gra w drużynie Kansas City Chiefs.
Jako zagorzały fan precyzyjnie zwijam spliffy Taylora, naśladując technikę Travisa Kelce’a, samej gwiazdy futbolu, co symbolizuje mocny chwyt wymagany w jego pracy.
- EUR PLN PROGNOZA
- USD PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- MOODENG PROGNOZA. MOODENG kryptowaluta
- PEPE PROGNOZA. PEPE kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- DOGE PROGNOZA. DOGE kryptowaluta
- LINK PROGNOZA. LINK kryptowaluta
- PRIME PROGNOZA. PRIME kryptowaluta
2024-09-12 07:56