Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie

Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie

Kiedy zagłębiam się w porywającą narrację Sigourney Weaver, kobiety, która gości na naszych ekranach od ponad czterdziestu lat, uderza mnie jej niezłomny duch i wszechstronność jako aktorki. Jej podróż od roli kultowej bohaterki z serii Obcy do obecnej roli w „The Mandalorian and Grogu” jest świadectwem jej trwałego talentu i zdolności adaptacyjnych.


Na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji Sigourney Weaver sprawiła, że ​​było to wyjątkowe wydarzenie dla jej rodziny, spacerując po czerwonym dywanie wraz ze swoją córką, Shar Simpson.

74-letnia aktorka, która zagrała w filmie Obcy, wraz ze swoim 34-letnim towarzyszem, pojawiła się w środowy wieczór na wielkim otwarciu filmu Sok z żuka podczas olśniewającego festiwalu filmowego.

Duet, trzymając się za ręce, wywołał burzę, był ubrany od stóp do głów.

Sigourney olśniła błyszczącą czarną bluzką i spodniami z szerokimi nogawkami, podczas gdy Shar, identyfikująca się jako osoba niebinarna i preferująca zaimki, wybrała bardziej tradycyjny strój.

Shar założyła elegancką czarną sukienkę na jedno ramię, kolczyki z koralików i odważną czerwoną wargę.

Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie

Duet pozował na czerwonym dywanie obok reżysera Nemo Allena, a Shar trzymała się za ręce zarówno z matką, jak i Allenem w pozach grupowych. 

Sigourney jest żoną ojca Shar, Jima Simpsona, od 1984 roku. Powitali Shar w 1990 roku. 

Zamiast podążać śladami swojej słynnej matki, Shar wybrała inną ścieżkę, pracując jako adiunkt w dziedzinie edukacji w Digital Storytelling Lab w Columbia University School of the Arts.

Tego samego dnia podczas konferencji prasowej w Wenecji aktorka zapłakała, gdy zapytano ją o szanse Kamali Harris w wyborach prezydenckich z Partii Demokratycznej. To przyszło później.

Stwierdziła, że ​​wyraziła radość, rozważając choćby przez chwilę myśl, że jej praca może w jakiś sposób przyczynić się do jej awansu.

Obca gwiazda wspomniała: „Tak naprawdę jest wiele kobiet, które wyrażają mi swoją wdzięczność…” Nie była jednak w stanie dokończyć swojej wypowiedzi.

Zaproponowałem jej napicie się wody, żeby pomogła jej zebrać myśli. Zażartowała: „Przepraszam, potrzebuję wódki!”.

Dziś wieczorem Weaver otrzyma prestiżową nagrodę Złotego Lwa na Festiwalu Filmowym w Wenecji, co będzie stanowić kulminację jej znakomitej kariery. W trakcie swojej kariery aktorskiej grała kultowe role, takie jak Ripley w filmach Obcy, a także gościła na naszych ekranach w filmach takich jak Pogromcy duchów, Avatar, Dziewczyna pracująca i wielu innych.

Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie

Zastanawiała się nad swoim szczęściem w odgrywaniu silnych postaci kobiecych. Podróż ta rozpoczęła się w 1979 roku od filmu Obcy Ridleya Scotta.

Wyjaśniła: „Decyduję się przedstawiać silne postacie. Po prostu gram kobiety, ponieważ są one z natury silne. Widzisz, to dlatego, że jesteśmy wytrwali, nie mamy innego wyboru, jak tylko”.

Dodała: „Wiesz, co cenię w tym, co napisali Water Hill i David Giler, a także w tym, jak Ridley Scott to ujął, to fakt, że moja postać w Obcym ​​była osobą, a nie kobietą. Jest bardzo niewielu pisarzy, którzy potrafią napisać scenariusz, a jest to po prostu osoba.

W prostszy sposób oświadczenie mogłoby brzmieć: „Ona nie musi zachowywać się kobieco, żeby udowodnić, że jest kobietą – kobieta może być, kim chce”. Dla mnie ta rola polegała na zagraniu zwykłego człowieka. Ona reprezentuje nas wszystkich. Ucieleśnia to, czym się stajemy, gdy musimy myśleć kreatywnie, nie mając czasu na strach ani nic innego.

Początkowo kostium Weavera do tej roli był błękitnym numerem ozdobionym różowymi lamówkami. Jednak reżyser Ridley Scott wyraził swoje niezadowolenie, mówiąc: „Podobasz się do Jacqueline Kennedy w kosmosie!” I zamiast tego zdecydował się na prawdziwy kombinezon do lotów kosmicznych.

Weaver dodała: „Kobiety stoją na pierwszej linii frontu w walce ze zmianami klimatycznymi i kryzysami. To kobiety opiekujące się rodzinami i dziećmi, często pracując, są na pierwszej linii frontu. 

Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie

1. Inspiracje czerpię od prawdziwych kobiet, niezmiennie podziwiam ich możliwości. Dla mnie kobiety są uosobieniem siły i wszechstronności.

Z mojej perspektywy jako przewodnika po stylu życia mogę śmiało stwierdzić, że możliwości dla starszych kobiet w branży filmowej i telewizyjnej są bardziej obiecujące niż kiedykolwiek wcześniej. Z radością ogłaszam, że mam zamiar wziąć udział nie w jednym, ale dwóch dodatkowych filmach o Avatarze, po tym jak ukończyłem już swoje role w pierwszych trzech odsłonach tej epickiej serii.

Zauważyła: „Uważam, że miałam niesamowite szczęście. Zawsze miałam silną potrzebę jedzenia, zawsze ceniłam swoją pracę i naprawdę ją lubiłam”.

„Nagle wydawało się, że świat zmienił perspektywę i zdał sobie sprawę, że starsze kobiety potrafią portretować intrygujące postacie. W rezultacie zaczęły pisać dla nas bardziej złożone role, zamiast opierać się na stereotypach typu żarty, teściowe itp. Teraz jesteśmy postrzegani jako prawdziwi ludzie z głębią”.

Aktorka nie wykluczyła także powrotu w roli Ellen Ripley w serii Obcy. 

W oryginalnej serii science-fiction od 1979 r. aż do czwartej części „Obcy: Odrodzenie” z 1997 r. wcielała się w niezapomnianą bohaterkę. Niedawno dała do zrozumienia, że ​​choć uważa to za mało prawdopodobne, nie wyklucza powrotu do swojej roli w kolejnym filmie.

W rozmowie z Deadline Weaver stwierdził: „Wydaje się, że jest zawsze blisko mnie, ale żaden scenariusz nie powiedział mi wyraźnie: «To dla ciebie obowiązek»”.

Z mojego punktu widzenia istnieje ona obecnie w alternatywnej krainie, chroniona przed wszelkimi potencjalnymi zagrożeniami. Szczerze mówiąc, staram się nie rozwodzić nad takimi możliwościami, ale trudno zignorować fakt, że potencjalnie mogą one wystąpić. Przecież wielu wizjonerskich twórców czerpie inspiracje z nieszablonowych źródeł i ta koncepcja z pewnością do tej kategorii się zalicza.

Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie
Sigourney Weaver pojawia się na czerwonym dywanie ze swoim dzieckiem Shar Simpson, gdy legendarna aktorka zamienia Festiwal Filmowy w Wenecji w rodzinne wydarzenie

Aktorka otwarcie stwierdziła, że ​​rzadko zastanawia się nad ponownym wcieleniem się w swoją postać, a ponadto wspomniała, że ​​obecnie jest zajęta innymi zadaniami, co nie pozwala jej poważnie rozważać powrotu w roli Ripley. Zadania te obejmują bliżej nieokreśloną rolę w nadchodzącej serii „Gwiezdne Wojny” zatytułowanej „The Mandalorian and Grogu”.

Wyraziła: „Czy wśród widzów istnieje duże zapotrzebowanie na kolejny film Ripleya? Szczerze mówiąc, nie często przychodzi mi to do głowy, ale jeśli nadarzy się okazja, być może wezmę to pod uwagę”.

Zdarzało się, że byłem zajęty innymi zadaniami, ale nie można zaprzeczyć, że Ripley zasługuje na zasłużony odpoczynek.

Zapytana o trwały wpływ tej postaci, aktorka z „Pogromców duchów” stwierdziła, że ​​podziwia sposób, w jaki Ripley została przedstawiona jako codzienna osoba, z którą można się utożsamić i z którą wiele osób może się utożsamić.

Wspomniała, że ​​to, co uważa za fascynujące i wierzy, że będzie trwałe, to fakt, że postać Ripleya bardzo przypomina zwykłą osobę lub postać „każdej osoby”.

1. „Portret uwolnił bohaterkę od ciągłego wyglądu i zachowania kobiecego, co scenarzyści sprytnie zrobili. W końcu zapomina się, że postać jest kobietą; po prostu rozpoznają w niej Ripley i mają nadzieję, że przeżyje.

Zapytany o nowy film „Obcy: Romulus”, w którym wystąpią Cailee Spaeny, Isabela Merced, Archie Renaux i Ailen Wu, Weaver wspomniał, że nie było żadnych rozmów na temat udziału w filmie Ripley, postaci granej przez Sigourney Weaver. Wyraziła jednak życzenia powodzenia obsady.

2024-08-29 00:49