Saleka Shyamalan o pisaniu muzyki do „Trap” wraz z tatą M. Nightem

Saleka Shyamalan o pisaniu muzyki do „Trap” wraz z tatą M. Nightem

Jako entuzjastka muzyki i aspirująca aktorka uważam podróż Saleki za niezwykle inspirującą. Jej umiejętność przekazywania emocji zarówno w śpiewie, jak i aktorstwie jest naprawdę niezwykła. To, co najbardziej mnie wyróżnia, to jej niezachwiane oddanie swojemu rzemiosłu i silna więź, jaką łączy ją z rodziną, zwłaszcza z ojcem.

Saleka Shyamalan, kreując postać Lady Raven i komponując oryginalną muzykę do nowego filmu zatytułowanego „Trap”, spisała obserwacje na temat wpływu Taylor Swift na popkulturę. Dokonano tego wspólnie z jej ojcem, M. Nightem Shyamalanem.

Saleka, lat 28, w ekskluzywnym wywiadzie dla „Us Weekly” wyraziła intrygującą perspektywę na temat społecznego wpływu Taylor Swift. Zauważyła, że ​​w fikcyjnym świecie Lady Raven Swift może nie mieć takiego samego znaczenia, ale podkreśliła wyjątkową więź, jaką łączą ją jej fani. Dla wielu udział w koncercie Taylor Swift jest znaczącym wydarzeniem w życiu, a przebywanie wśród innych entuzjastów, którzy uwielbiają jej muzykę, tworzy niezapomniane przeżycie.

Następnie powiedziała: „Uważam, że ta koncepcja jest niezwykle skuteczna, a wpływ, jaki artyści, zwłaszcza muzycy, mogą mieć na dzieci, zwłaszcza młode dziewczyny, jest naprawdę urzekający. Taylor Swift jest tego uderzającą ilustracją”.

W thrillerze zatytułowanym „Trap” Saleka wciela się w Lady Raven. Ta gwiazda muzyki pop ma wystąpić na wielkim koncercie, bez jej wiedzy służy to za pułapkę mającą na celu schwytanie niesławnego mordercy zwanego Rzeźnikiem (Josh Hartnett)). Porwał córkę i zamierza zabrać ją na przedstawienie.

Kompletny przewodnik po największych hitach filmowych lata

W tym filmie M. Night Shyamalan, ojciec Saleki, jest zarówno scenarzystą, jak i reżyserem. Saleka sama tworzy, wykonuje i produkuje całą oryginalną muzykę do filmu. Gośćmi specjalnymi są niektórzy znani muzycy, tacy jak Kid Cudi, Russ i Amaarae. Ścieżka dźwiękowa składa się w sumie z 14 unikalnych piosenek, każda starannie dostosowana do scenariusza i fabuły filmu. Saleka umiejętnie łączy swoją wiedzę na temat klasycznej gry na fortepianie z charakterystycznym stylem dark-pop-R&B, tworząc te utwory.

Tworząc kolekcję albumów Lady Raven, Saleka, absolwentka Brown University specjalizująca się w produkcji i kompozycji muzycznej, czerpała inspirację nie tylko z osobistych doświadczeń, ale także z życia swojej bohaterki. Jej celem było połączenie elementów świata rzeczywistego i fikcyjnego, tworząc unikalne połączenie muzyki opartej na faktach i wyobraźni.

„Opowiedziała, że ​​chciała stworzyć album, który głęboko do niej przemówi i sprawi jej radość. Aby to osiągnąć, szukała wspólnych tematów między nią a Lady Raven. Dodatkowo w przypadku każdej piosenki zamierzała czerpać z narracji filmu, znajdując inspirację ale także tworzenie tekstów, które sprawiałaby jej przyjemność śpiewanie i z którymi mogłaby nawiązać kontakt na poziomie osobistym, mając nadzieję, że będzie wykonywać te piosenki przez całą swoją karierę i poczuje z nimi trwałą więź”.

Jako oddany naśladowca, ja również poszukiwałem postaci Hartnetta, alias Coopera lub Rzeźnika, aby zharmonizować muzykę z jego trajektorią narracji i dostosować się do jego stanu psychicznego, gdy zaczyna tracić kontrolę.

Saleka Shyamalan o pisaniu muzyki do „Trap” wraz z tatą M. Nightem

Wyjaśniła, że ​​jej podejście do pisania scenariusza przypomina sposób, w jaki kompozytor tworzy muzykę do filmu. Krótko mówiąc, jeśli piosenka nie pasowała do fabuły, nie pojawiała się w filmie. Zasadniczo postrzegała scenariusz jako podstawę lub plan i na nim napisano wszystko inne.

M. Night Shyamalan (znany między innymi z takich filmów jak „Szósty zmysł”, „Znaki” i „Wioska”) i Saleka od dawna podziwiają filmy z mocnymi elementami muzycznymi. Podczas zwykłych pogawędek przy kuchennym stole zasadniczo opracowali koncepcję muzyki Trap. Po ukończeniu scenariusza Saleka wykorzystał go jako podstawę do nadania kierunku muzyce.

Przekształcenie działań seryjnego mordercy w struktury muzyczne, takie jak akordy i ruchy palców, jest dość trudne, jednak pod mroczniejszymi, inspirowanymi horrorem aspektami Trapa kryje się opowieść o głębokiej miłości ojca do córki. To właśnie te momenty narracyjne, w połączeniu z osobistym związkiem z własnym ojcem, pomogły Salece w tworzeniu od podstaw oryginalnej ścieżki dźwiękowej do filmu.

Saleka Shyamalan o pisaniu muzyki do „Trap” wraz z tatą M. Nightem

W istocie wyraziła, że ​​zasadniczy temat tego filmu kręci się wokół pytania, czy można nadal kochać ojca, który jest seryjnym mordercą. Podkreśliła dalej, że bada głęboką, niezachwianą formę miłości między rodzicem a dzieckiem, którą określiła jako niemal ostateczną próbę.

Saleka wspomniała, że ​​jej rodzinę łączy ta sama silna więź: „Moi rodzice, moje rodzeństwo i ja jesteśmy ze sobą niesamowicie blisko. Mój tata jest szczególnie ważny dla naszej rodziny; jest dla nas jak filar. Moje siostry i ja jesteśmy najlepszymi przyjaciółkami, więc jesteśmy miejcie głęboką miłość rodzinną, która zakotwicza nas pośród chaosu.”

Z pewnością Saleka nie ogranicza się do śpiewania muzyki Trap; po raz pierwszy na tak znaczący poziom wkracza także w świat aktorstwa. Ta nowa podróż zaprowadziła ją do współpracy z Hartnettem, którego opisała jako nie tylko wyjątkowego aktora, ale także jedną z najmilszych osób.

Saleka Shyamalan o pisaniu muzyki do „Trap” wraz z tatą M. Nightem

„Z entuzjazmem go pochwaliła, mówiąc: «Jest niesamowicie pokorny i to naprawdę urzekające! Podobnie jak mój ojciec, wyróżnia się w swojej dziedzinie». Obserwowanie jego pracy jest po prostu inspirujące. Obserwowanie jego umiejętności wcielania się w postać, wysiłku za kulisami i wyjątkowego akcentu, jaki dodaje każdej scenie – było po prostu urzekające”.

Współpraca z Hartnettem znacząco rozwinęła umiejętności aktorskie Saleki. Obserwacja „niepohamowanej i instynktownej witalności” Hartnetta podczas prób pomogła Salece uwolnić się od psychicznych ograniczeń, pozwalając jej lepiej wcielić się w swoją postać.

Czasami, gdy Josha nie było w zasięgu wzroku, pomagał mi wejść w odpowiedni stan emocjonalny, będąc niesamowicie ponurym, wspomina Saleka. Kiedy aktor nie był w trybie pełnego występu, dawał z siebie wszystko, pozwalając mi głębiej doświadczyć emocji. To naprawdę niezwykły i pełen poświęcenia czyn.

Najlepsze filmy z Summerween 2024 r. dla każdego, kto kocha horrory przez cały rok

Kiedy Saleka wkracza do świata Lady Raven z Hartnett i jej ojcem na czele, jest to niezapomniane przeżycie. Największą pasją Saleki pozostaje jednak komponowanie i wykonywanie muzyki. Z niecierpliwością wyczekuje wznowienia tych zajęć po premierze Trap 2 sierpnia, przygotowując się na wiele nadchodzących przedsięwzięć. Jednak nie zamknęła też całkowicie drzwi do aktorstwa.

„Zaraz po premierze filmu” – powiedziała nam – „planuję wrócić do domu, aby komponować nowe piosenki i pracować nad albumem. Idealnie byłoby, gdybym nadal tworzyła muzykę do filmów i programów telewizyjnych. To pasja moją osobą i mam nadzieję zaangażować się w nią w jakikolwiek sposób – jako wykonawca lub kompozytor muzyki w tle”.

Film Trap trafi do kin w piątek, 2 sierpnia.

Lady Raven (oryginalna muzyka z filmu The Motion Picture Trap) również ukaże się jutro.

2024-08-02 10:23