Jako doświadczony weteran branży filmowej z wieloletnim doświadczeniem jestem głęboko zasmucony i rozczarowany niedawnym obrotem wydarzeń wokół ponownego uruchomienia Road House Douga Limana. Widząc wzloty i upadki, triumfy i pułapki związane z kręceniem filmów, mogę wczuć się w jego frustrację.
W nowym projekcie reżyser Doug Liman, który reżyseruje restart „Road House”, zarzucił, że on i główny aktor Jake Gyllenhaal nie otrzymali godziwego wynagrodzenia od Amazona. Liman po raz kolejny wyraża obawy dotyczące problemów z płatnościami u giganta transmisji strumieniowej.
59-letni Liman napisał w styczniu ostro sformułowany list publiczny, w którym stwierdził, że zamierza pominąć debiut filmu na SXSW, ale i tak zdecydował się na udział.
Przystąpił do projektu, zanim Amazon kupił MGM, oświadczając, że zamierza nakręcić film, który będzie wyświetlany w kinach.
Liman, Gyllenhaal i producent Joel Silver stanęli przed prostą decyzją – wybrać budżet 60 milionów dolarów i zapewnić sobie premierę kinową, czy wybrać budżet 85 milionów dolarów i zagwarantować premierę wyłącznie w streamingu.
Początkowo Liman i producenci wybrali inną decyzję, ale gdy w ciągu zaledwie dwóch tygodni remake obejrzało ponad 50 milionów widzów, reżyser ujawnił w wywiadzie dla IndieWire, że ani on, ani Gyllenhaal nie otrzymali z tytułu tego sukcesu żadnych zysków z transmisji strumieniowych.
Jako lojalny wielbiciel mówiący o Road House, muszę wyrazić swoje zaniepokojenie tą sytuacją. Film powstał dla MGM z zamiarem zamieszczenia w kinach. Wszyscy zaangażowani otrzymali płatność na podstawie tego założenia. Jednak z oświadczenia Limana wynika, że nagła decyzja Amazona o transmisji strumieniowej pozostawiła wszystkich bez rekompensaty.
Jako zagorzały fan nie mogę zignorować faktu, że mimo że Road House obejrzało 50 milionów widzów, ani ja, ani Jake Gyllenhaal, ani nasz ceniony producent Joel Silver nie zarobiliśmy ani centa na jego sukcesie. To po prostu nie wydaje się sprawiedliwe!
Reżyser dodatkowo podkreślił: „Nie przeszkadza mi streaming. Streaming filmów jest ważny, ponieważ pozwala scenarzystom, reżyserom i aktorom na dalszą pracę, a nie wszystkie filmy nadają się do wyświetlania na dużym ekranie”.
Zdecydowanie opowiada się za dostępem do różnych rodzajów rozrywki ekranowej, takich jak seriale, filmy przesyłane strumieniowo i kino tradycyjne – podsumował.
Biorąc pod uwagę, że Liman, Gyllenhaal i Silver prawdopodobnie uzgodniły swoje umowy z MGM przed przejęciem tej spółki przez Amazon, umowy te mogą zawierać struktury odroczonych płatności powiązane z dochodami ze sprzedaży biletów w kinach.
Kiedy Amazon przejął kontrolę, filmowcy i producenci zdecydowali się na umowę na wyłączność przesyłania strumieniowego, aby zapewnić sobie większy budżet na produkcję. Wydaje się jednak, że jakiekolwiek wynagrodzenie za backend powiązane z tymi umowami nie przełożyło się na płatności za backend związane z zarobkami przesyłanymi strumieniowo, co wydaje się być głównym zmartwieniem Limana.
2 sierpnia Liman przez krótki czas będzie prezentował w wybranych kinach swoje najnowsze dzieło „The Instigators”. Już 9 sierpnia będzie dostępny w Apple TV Plus i będzie dostępny dla wszystkich.
Podzielił się, że jego interakcje z Apple wyraźnie się różniły, szczególnie jeśli chodzi o kwestię wynagrodzeń; wyrazili się w tej kwestii wyjątkowo przejrzyście.
Z rewelacji Limana wynika, że Apple zawsze wyraźnie dawał do zrozumienia, że ich produkt jest przeznaczony do przesyłania strumieniowego. Od początku konstruowali swoje umowy w sposób uwzględniający transmisję strumieniową, zapewniając sprawiedliwe wynagrodzenie wszystkim zaangażowanym. Koncepcja ta znana jest jako wykup strumieniowy i Apple od pierwszego dnia jasno informował o swoich zamiarach.
Ponadto pochwalił producentów Matta Damona i Bena Afflecka, którzy pracowali nad The Instigators w ramach swojej firmy produkcyjnej Artists Equity.
Pochodzi z rodzinnego miasta, gdzie stara się tworzyć filmy, które są treścią, a nie tylko pustą rozrywką. Można na przykład stworzyć wspaniałe, zabawne filmy akcji, które szybko zapadają w pamięć, ale można też stworzyć wspaniałe, zabawne filmy akcji, które zapadają w pamięć i sprawiają, że chcesz więcej lub zastanawiasz się nad głębszymi znaczeniami.
Matta i Bena oraz Artists Equity łączy wspólne zaangażowanie. Ich celem jest tworzenie zabawnych filmów na dużą skalę, a jednocześnie pozostawienie trwałego wrażenia na widzach. Jak widać, właśnie do tego zmierzają.
- EUR PLN PROGNOZA
- USD PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- MOODENG PROGNOZA. MOODENG kryptowaluta
- PEPE PROGNOZA. PEPE kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- DOGE PROGNOZA. DOGE kryptowaluta
- LINK PROGNOZA. LINK kryptowaluta
- USD PHP PROGNOZA
2024-08-02 02:37