Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

Dla mnie, wieloletniego entuzjasty muzyki i bywalca festiwali, przygnębiające jest to, że tak wiele kultowych australijskich wydarzeń muzycznych walczy o przetrwanie. Mam miłe wspomnienia z uczestniczenia w różnych festiwalach na przestrzeni lat, zawierania nowych przyjaźni, odkrywania nowych talentów i cieszenia się eklektyczną mieszanką gatunków muzycznych.


Szkoda, że ​​kolejny festiwal muzyczny w Australii, tym razem z Australii Zachodniej, z powodu niewystarczającej liczby biletów, został odwołany.

Pierwotnie zaplanowany na Sylwestra festiwal miał odbyć się w Hay Park w Bunbury. Wystąpili tam znani artyści, tacy jak The Veronicas, Soulja Boy i The Temper Trap.

W szczególnie ponury piątek ja, oddany entuzjasta stylu życia i koneser, zmagałem się z poważnym ogłoszeniem płynącym z serca naszej ukochanej społeczności festiwalowej – oświadczeniem napisanym przez nikogo innego jak Baileya Chalmersa, wizjonerskiego pomysłodawcę wydarzenia, który kieruje przebiegał za pośrednictwem jego firmy Together Group. W emocjonalnym poście na Instagramie wyraził swoje głębokie poczucie straty i rozczarowania, gdy wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji, w której długo oczekiwane wydarzenie zostało przełożone, a w niektórych przypadkach odwołane.

W poście napisano: „Z przykrością muszę poinformować, że targi You & Me 2024 zostały odwołane. Niestety nie udało mi się przygotować wydarzenia na takim poziomie, jakiego oczekujesz.

Pomimo dołożenia wszelkich starań w celu znalezienia rozwiązania, z przykrością zawiadamiam, że festiwal nie mógł się odbyć.

Bailey zakończył wiadomość wezwaniem do działania skierowanym do australijskiej publiczności odwiedzającej festiwale.

Napisał: „Jedyne, o co proszę, to: nadal wspierajcie australijskie festiwale i wydarzenia z muzyką na żywo”. Jeśli tego nie zrobimy, mogą niespodziewanie zniknąć.

Na czacie dla ABC Bailey powiedział, że słaba sprzedaż biletów i wysokie składki ubezpieczeniowe odegrały kluczową rolę w decyzji o odwołaniu festiwalu.

Wspomniał, że jeden z headlinerów festiwalu, którego nazwiska nie ujawnił, nie mógł wjechać do kraju.

Jeśli nie uda się znaleźć kogoś z podobnymi umiejętnościami, może być trudno ruszyć z produkcją znacząco odbiegającą od pierwotnie obiecanej, jak zauważył Bailey.

Ponadto podkreślił znaczenie zwiększonej pomocy rządowej dla festiwali, ponieważ rosnące wydatki coraz bardziej obciążają i tak już znajdujący się pod presją sektor.

Obecnie nieprzewidywalny charakter festiwali muzycznych, z których wiele jest odwoływanych lub przekładanych, powoduje, że coraz więcej artystów prosi o większe zaliczki.

„Niektórzy artyści żądają z góry 100 procent [swoich] honorariów”.

Odwołanie jest kolejnym z długiej listy zatopionych australijskich festiwali muzycznych w 2024 roku.

Rok 2021, rok, na który z niecierpliwością wyczekiwałem festiwali muzycznych, przyniósł niestety rozczarowujące wieści o odwołaniu wydarzeń takich jak Groovin’ The Moo, Splendor In The Grass i Bluesfest, co pozostawiło mnie z ciężkim sercem.

Jako koneser tętniących życiem wydarzeń podzielę się smutną wiadomością: Bluesfest, kultowy festiwal, który zdobi naszą australijską scenę od ponad trzydziestu lat, postanowił zakończyć swoją działalność po wydarzeniu w 2025 roku. To oznacza koniec pewnej ery.

Podobnie jak wiele innych australijskich festiwali, Bluesfest napotkał szereg trudności, takich jak rosnące wydatki, zmiany w schematach zakupu biletów oraz zakłócenia spowodowane pandemią COVID-19 i trudnymi zjawiskami pogodowymi.

W 2020 roku festiwal został zamknięty ze względu na ogólnostanowe ograniczenia dotyczące dużych zgromadzeń, a niestety w następnym roku musiał zostać odwołany zaledwie kilka dni przed jego rozpoczęciem, gdy stwierdzono pojedynczy przypadek Covid-19.

Rok 2022 był udanym powrotem Bluesfest, ponieważ jego pięciodniowe wydarzenie przyciągnęło łącznie około 100 000 uczestników.

Z drugiej strony bilety na wydarzenia w latach 2023 i 2024 nie zostały całkowicie wyprzedane, przez co dyrektor festiwalu Peter Noble znalazł się w trudnej sytuacji finansowej.

Ze względu na rosnące koszty i spadek sprzedaży biletów nadchodzący festiwal zamiast dotychczasowych pięciu, potrwa tylko cztery dni.

Po usłyszeniu o zakończeniu Bluesfest Tamara Smith, przedstawicielka Balliny (obejmującej Byron Shire, gdzie odbywa się wydarzenie) złożyła petycję, w której zwraca się do rządu stanu o przedstawienie planu pomocy finansowej w celu zachowania tego wieloletniego festiwalu .

Jako zaufany przewodnik po stylu życia namawiam wszystkich, aby przyłączyli się do mnie i podpisali petycję skierowaną do rządu naszego stanu. Celem tej petycji jest zmotywowanie ich do stworzenia i wdrożenia kompleksowego pakietu wsparcia dla naszego ukochanego festiwalu. Pakiet ten powinien obejmować pomoc finansową, wytyczne polityczne oraz utworzenie długoterminowych struktur wsparcia, aby zapewnić jego ciągły sukces i rozwój. Zjednoczmy się i sprawmy, aby nasz głos został usłyszany!

Po odwołaniu tegorocznego festiwalu Splendor in the Grass promotor muzyczny Danny Grant zamieścił na TikTok wideo, w którym stwierdza, że ​​program festiwalu jest postrzegany jako nadmiernie „zróżnicowany” lub „eklektyczny”.

Organizator festiwalu w nagraniu wideo stwierdził, że mają za sobą trudne trzy lata i zbyt szerokie próby ekspansji w różnych obszarach.

Zmienili gatunki muzyczne, przechodząc od Kylie Minogue do Future. Prawdopodobnie kierowali je do odbiorców preferujących różne style muzyczne.

Dodał: „Nie sądzę, żeby doszło do dużego crossovera. Skutek był odwrotny od tego, na co liczyli.

Australijski artysta hiphopowy Illy dodał swoją perspektywę, stwierdzając, że problem leży bardziej w różnicach kulturowych, a nie tylko w kosztach utrzymania, co sugeruje, że publiczność zazwyczaj nie będzie wydawać pieniędzy na wykonawców, którzy ich nie interesują lub których uważają za nieciekawych.

„Australijska KULTURA muzyczna jest zepsuta” – napisał w X.

Pomimo zamknięcia wydarzeń takich jak Yes Festivals, Groovin i Splendor (i wielu mniejszych), koncerty między innymi Pink, Taylor Swift i Freda rozkwitły. Pink dała 20 występów na stadionach, Taylor Swift sprzedała ponad 600 000 biletów, a Fred przyciągnął ponad 100 000 w ciągu jednego dnia. Oczywiste jest, że scena muzyki na żywo nie tylko przetrwa, ale się rozwija, choć może w niej bardziej chodzić o wpływ kulturowy niż o koszty utrzymania.

Ponadto Illy zapewnił, że jakość australijskiej muzyki najwyraźniej pogorszyła się ze względu na spadek chęci publiczności do inwestowania pieniędzy w uczestnictwo w koncertach z udziałem artystów, których nie lubi.

2024-11-16 09:07