Jako doświadczony obserwator ludzkiej natury uważam historię Elisabeth Finch za doskonały przykład tego, jak daleko niektórzy ludzie posuną się, aby zachować fasadę i trzymać się sławy, nawet kosztem swoich związków i osobistej integralności. Jej życie wydaje się być tkaniną utkaną z wątków oszustwa, manipulacji i wywyższania się.
Znana autorka Elisabeth Finch zwróciła uwagę mediów ze względu na jej nieuczciwość dotyczącą jej przeszłości medycznej i osobistej. To oszustwo wykryto po raz pierwszy w jej relacjach związanych z pracą nad takimi hitami jak „Pamiętniki wampirów”, „Chirurdzy” i innymi znanymi produkcjami telewizyjnymi.
Seria Peacock zatytułowana „Anatomia kłamstw”, dostępna już w streamingu, opowiada historię wzlotu i upadku Fincha, zakończonego skandalem. Przed tą kontrowersją Finch zyskał sławę jako scenarzysta takich seriali jak „Czysta krew”, „No Ordinary Family” i „Pamiętniki wampirów”. Później pracowała jako producentka przy „Chirurgach” od 2014 do 2022 roku.
Finch zwróciła na siebie uwagę napisaniem wielu artykułów szczegółowo opisujących jej doświadczenia życiowe, w tym walkę z unikalnym typem raka kości (chrzęstniakomięsak), aborcję w wyniku chemioterapii, utratę nerki, konieczność wymiany stawu kolanowego z powodu błędnej diagnozy i inne zaskakujące zarzuty. Jednak w 2022 r. exposé opublikowane przez Vanity Fair podało w wątpliwość te wydarzenia.
Po opublikowaniu artykułu Finch została tymczasowo zawieszona, ponieważ Disney zbadał twierdzenia, że sfałszowała swoją wiedzę medyczną i osobistą. Ostatecznie Finch w tym samym roku zdecydował się odejść z „Grey’s Anatomy”.
Jeszcze tego samego roku Finch w końcu opowiedziała o powodach swojego oszustwa. „Najprościej mogę to ująć: gdy ktoś doznaje poważnej rany emocjonalnej, może uciec się do niezdrowej metody radzenia sobie z nią” – powiedziała The Ankler w grudniu 2022 r., po tym, jak przyznała, że nigdy nie miała raka. „Kłamałem. To był mój sposób na radzenie sobie, poczucie bezpieczeństwa i uznanie.
Trzyczęściowy serial dokumentalny zatytułowany „Anatomia kłamstw” umożliwił członkom rodziny Finch i byłym współpracownikom wyrażenie swoich doświadczeń z nią. Zaskoczeni odkryciami wszyscy zaangażowani odkryli, jak szeroko Finch sfabrykowała aspekty jej życia.
Finch wyraziła chęć otrzymania wykresu ilustrującego powody, dla których poszczególne osoby nie komunikują się z nią. Należą do nich osoby, którym nie wolno tego robić, osoby niepewne, co powiedzieć, oraz osoby żywące złość. W wywiadzie dla The Ankler przed premierą Anatomy of Lies Finch nie brał udziału w produkcji. Po publikacji część rodziny i przyjaciół szybko ostro ją skrytykowała za pomocą SMS-ów, określając ją jako potwora i oszustkę, przewidując, że tylko dzięki temu zostanie zapamiętana, i sugerując, że wypłynie więcej rewelacji.
Producenci wykonawczy Sarah Amos i Melanie Archer na wyłączność „Us Weekly” podzielili się swoimi wysiłkami, aby nawiązać kontakt z Elisabeth Finch. Wyjaśnili: „Stosowaliśmy różne metody, aby skontaktować się z nią w celu uzyskania komentarza – zarówno podczas dochodzenia w sprawie artykułu, jak i podczas produkcji naszego filmu dokumentalnego. Zaangażowaliśmy także kilka bliskich jej osób, mając nadzieję, że mogą nas z nią skontaktować lub udostępnij dodatkowe treści, które pomogłyby przedstawić jej perspektywę. Niestety nie udało nam się z nią skontaktować.
Kontynuuj przeglądanie, aby odkryć najważniejsze kłamstwa Finch oraz serial telewizyjny, w którym odkryto, że te nieprawdy powstały podczas jej kadencji.
Jak „Friday Night Lights” rozpętało kłamstwa
W 2014 roku Finch podzieliła się swoją osobistą podróżą z rakiem w serii artykułów, zaczynając od jednego zatytułowanego „Jak przyjaciele, rodzina i piątkowe światła nocne pomogły w mojej walce z rakiem”. W tym artykule dla Elle opowiedziała o wsparciu emocjonalnym, jakie otrzymała, powołując się na wpływ programu telewizyjnego Friday Night Lights. Finch wspominała przyjaciół, rodzinę i współpracowników, którzy wysyłali jej zdjęcia, na których trzymali tabliczki z napisem „Stan”, co miało ją zmotywować do dalszej walki.
Wspominając z bijącym sercem, zostałem zalany nie mniej niż dwudziestoma wiadomościami, z których każda zawierała migawkę ukochanego przyjaciela wymachującego samotnym znakiem słownym – „Stan”. Myśl, że nawet sam legendarny Kyle Chandler brał w tym udział, odebrała mi mowę. Aurora Lee Passin, moja wieloletnia kumpela, najlepiej ujęła to, ukuwszy w filmie dokumentalnym termin „kampania Friday Night Lights”, oddając niezwykły wpływ naszej wspólnej miłości do tego kultowego serialu.
Początek podróży Elisabeth z „Grey’s Anatomy”
Mark Wilding, wcześniej scenarzysta takich seriali jak Grey’s Anatomy i Skandal, przyznał, że artykuł napisany przez Finch na temat jej osobistych doświadczeń z rakiem odegrał znaczącą rolę rolę w zabezpieczeniu dla niej oferty zatrudnienia.
Podzielił się przed kamerami, że jego zdaniem artykuł wywarł ogromne wrażenie. Całość została umiejętnie wykonana, co najwyraźniej przykuło uwagę Shondy Rhimes. Biorąc pod uwagę walkę Fincha z rakiem i jego doświadczenia w naszym systemie opieki zdrowotnej, Shonda wierzyła, że będzie on doskonałym źródłem do tworzenia fascynujących historii na temat Chirurgów.
Jednocześnie poprzedni współpracownicy Fincha, Kiley Donovan i Andy Reaser, wyrazili, że Finchowi trudno było dostosować się do środowiska w pokoju scenarzystów.
Donovan powiedział, że przypomina sobie plotkę o tym, że autorka Elizabeth Finch może spotkać się z krytyką wyłącznie ze względu na jej pisma. Wydawało się jednak, że przełożeni zasugerowali ponowne rozważenie tej decyzji.
W porównywalnej sytuacji Wilding stwierdził: „W tamtym czasie osoby odpowiedzialne nie były zadowolone z wkładu Finch w pokój scenarzystów ani z jej scenariuszy. Chcieli ją zwolnić. Powiedziano im jednak: «Nie można pozwolić, aby odejdź od Fincha. Ma raka i musi pozostać w programie.
Rola postaci granej przez Debbie Allen, Catherine Fox, została rozszerzona o historię raka Fincha w serialu. Miało to miejsce po tym, jak Finch ponownie rozpoczął leczenie po ich spotkaniu w pokoju. Na planie znalazła pocieszenie i zachętę u współpracowników i innych aktorów. Co ciekawe, Finch i Allen nawiązali więź także poza ekranem, gdzie Allen zaproponował Finchowi podwózkę do pracy i szeptano, że połączą siły przy przyszłym projekcie telewizyjnym.
Ujawnianie rzekomych molestowań w przeszłości w „Pamiętnikach wampirów”
W 2018 roku w ramach ruchu Me Too Finch napisała artykuł, w którym oskarżyła anonimowego reżysera Pamiętników wampirów o znęcanie się nad nią i dotykanie jej bez jej zgody. Oskarżyła reżysera o nazwanie jej „c-” oraz głaskanie i szczypanie w policzek.
Jako oddany wielbiciel nie mogę powstrzymać się od przypominania sobie sytuacji, w których czułem się nieswojo z powodu nieodpowiednich i niepożądanych fizycznych zalotów ze strony reżysera. Jednak dopiero, gdy zwierzyłam się showrunnerce, Julie Plec, ze swojego przeżycia, wszystko zaczęło się zmieniać na lepsze.
Finch oświadczyła w The Hollywood Reporter, że powiedziano jej, że się myliła. Błędem jest sądzić, że moją rolą jest znosić trudności i zachowywać się tak, jakby wszystko było w porządku. Błędnie, że nie zabrałem głosu pierwszego dnia. W tym momencie zdałem sobie sprawę, że ona mnie nie skarciła. Zamiast tego wyraziła się jasno i zdecydowanie, upewniając się, że zrozumiałem każde słowo, kiedy powiedziała: „Tolerowanie przemocy lub akceptowanie niedopuszczalnego zachowania nie należy do twoich obowiązków, ponieważ jesteś młoda i jesteś kobietą. To nie twoje zadanie”. W jej tonie nie było osądu ani poczucia winy; tylko siła i przekonanie. I dzięki tej mocy i przekonaniu ją usłyszałam, zaufałam jej.
Finch stwierdził, że po jego zaangażowaniu reżyser nie brał już udziału w Pamiętnikach wampirów. Jednak Lysine Stoneburner, trenerka programu, zakwestionowała oświadczenie Fincha, gdy odkryto, że w jakiejś sprawie skłamał.
Finch był obecny przez trzy kolejne sezony. Miałem z nią częsty kontakt, a kiedy ukazał się artykuł Hollywood Reporter, byłem zaskoczony” – stwierdził Stoneburner w Anatomy of Lies. „Cała sytuacja była dość nieoczekiwana.
Stoneburner przypomniała sobie, jak skontaktowała się z Finch w związku z jej skandalem.
Po uwolnieniu wyraziła ubolewanie z różnych powodów, nie przeprosiła jednak za zarzuty stawiane jej bratu w związku z oskarżeniami o molestowanie i niewłaściwe zachowanie seksualne w „Pamiętnikach wampirów”. To wcale nie były przeprosiny; zamiast tego wydawało się, że niewzruszenie stoi na swoim stanowisku. Na to zwracałem uwagę w swoich uwagach, stwierdzając, że gdyby ktoś naprawdę żałował, przyznałby się do swoich kłamstw i wyrządzonej krzywdy. W szczególności dla mnie skłamała w sprawie czegoś istotnego, powodując ogromne szkody w życiu. Wierzę, że prawdziwe przeprosiny wymagałyby przyznania się do kłamstwa.
Innymi słowy, Stoneburner została poinformowana przez Fincha, że nie zna numeru, który wybrała, i nie było już między nimi żadnej rozmowy. Jak wspomniano w „Anatomii kłamstw”, należy zauważyć, że Finch nigdy publicznie nie wycofała swoich zarzutów wobec niezidentyfikowanego reżysera z „Pamiętników wampirów”.
Opowiadanie historii z „Grey’s Anatomy”, które nie są jej własnymi
Warto zauważyć, że Finch napisał odcinek „Silent All These Years” w Grey’s Anatomy, skupiając się na postaci, która padła ofiarą napaści na tle seksualnym. Od tego czasu pojawiły się wątpliwości co do źródła inspiracji Fincha przy tworzeniu głównego wątku fabularnego odcinka.
„W pewnym momencie wypiliśmy drinka i podzieliłem się czymś, co mi się przydarzyło i nad czym zastanawiałem się. Mój biologiczny ojciec był gwałcicielem mojej matki. W ogóle nie przepracowałem tej traumy i wszystko rozwikłałem” – Donovan powiedział o rozmowie, która odbyła się przed produkcją pamiętnego odcinka Grey’s Anatomy. „Mniej więcej w tym czasie Finch zaczął pisać odcinek „Silent All These Years”. Przedstawia postać Jo leczącą kobietę, która została zaatakowana i zamierzała przekazać jej zestaw do gwałtu. Drugim elementem była przeszłość, Jo miała wspomnienia spotkania z matką i dowiedzenia się, że została poczęta w wyniku gwałtu.
Donovan czuła, że jej osobiste doświadczenia zainspirowały Fincha do napisania serialu.
Następnie dodała: „Pomimo jego komentarza nie podzieliłam się wcześniej tą historią. Jako pisarka nie byłam pewna, czy chcę ją opowiadać. Teraz stał się to epizodem, a od czasu powstania ruchu Me Too Poczułam się nieswojo, bo to sprawa tak nagłośniona. Próbowałam to bagatelizować, wmawiając sobie, że to tylko część pracy w pokoju scenarzystów, w którym dzielimy się osobistymi aspektami. Jednak z perspektywy czasu było to bardzo niewygodne czułem się niezręcznie i niewłaściwie i nigdy nie rozmawiałem o tym z Finchem.
W dokumentach wspomniano, że Finch otwarcie przyznała, że przesłuchania Bretta Kavanaugha zrodziły pomysł na jej odcinek. W tym samym czasie aktorka Camilla Luddington nawiązała do tych przesłuchań, mówiąc o tym, jak zaproponowała fabułę, w której jej bohaterka Jo rodzi się z gwałtu. Niestety Luddington nie zgodził się na prośbę o wywiad dla serialu dokumentalnego.
Zaskakująca inwestycja w Jo w „Grey’s Anatomy”
Podczas gdy Finch była pochłonięta tworzeniem dramatu medycznego, jej rówieśnicy zauważyli, że szczególnie pociągała ją pewna postać.
Po „Silent All These Years” rozwinęła się w niej silna fascynacja postacią o imieniu Jo. W miarę jak postać ta zyskiwała na popularności, podczas czytań nasza pisarka wyrażała chęć przeczytania wersów przypisanych Jo. Reaser zauważyła, że chociaż mogła być głęboko pochłonięta tą postacią, mogło to również sugerować, że darzy ją aktorką grającą Jo. Ilekroć pojawiała się fabuła Jo, Finch twierdziła, że to dla siebie.
Finch zaproponował, aby Jo rozważyła możliwość zapisania się do szpitala psychiatrycznego w celu leczenia zespołu stresu pourazowego (PTSD). Niedługo po zasugerowaniu tego Finch sama przyjęła do ośrodka w Arizonie, przyjmując imię Jo, najwyraźniej czerpiąc inspirację z fabuły bohaterki z programu telewizyjnego.
Podczas mojej wizyty miałem okazję spotkać się z Jennifer Beyer, która wówczas, o ile nie wiedziałem, stała się kluczową postacią w moim życiu. Niestety, przeżywała pełen przemocy związek, który pozostawił głębokie blizny na jej samopoczuciu psychicznym. Aby pomóc jej wyzdrowieć, podczas pobytu w placówce Jennifer przeszła odczulanie i ponowne przetwarzanie za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR). Co ciekawe, to podejście terapeutyczne znalazło zastosowanie w narracji mojej postaci Jo w Chirurdzy.
Podobieństwa między Alexem Karevem a życiem Elżbiety
Aktor Justin Chambers wcielał się w postać doktora Alexa Kareva w serialu „Grey’s Anatomy” od jego premiery w 2005 roku. Po 16 sezonach w styczniu 2020 roku ogłosił, że odejdzie od tej roli i zajmie się nowymi przedsięwzięciami.
W dokumentacji Donovan zauważył, że Alex Karev był ukochaną postacią, a Finch w ramach pożegnania chętnie zgłębiał zawiłe szczegóły swojej przeszłości. Wydawało się, że Finch miał nieskończoną ilość osobistych doświadczeń do odkrycia na swój temat.
Podczas pożegnalnego odcinka doktora Alexa Kareva wspomniano, że mieszkał on na odosobnionej farmie w jakiejś wiejskiej części Kansas. W następstwie agresywnego zachowania ojca dzieci Beyer, które urodziła z byłym małżonkiem, spędziły czas na tej odległej farmie.
Finch stanęła w obliczu zarzutów o fabrykowanie historii o jej bracie, który, jak twierdziła, skrzywdził ją w dzieciństwie. Poinformowała autorów Grey’s Anatomy, że musi odłączyć brata od aparatury podtrzymującej życie w związku z obrażeniami, które sam sobie spowodował. Finch zarzucił, że będąc lekarzem, celowo zranił się w sposób prowadzący do jego śmierci. Później, gdy małżonek Beyera odebrał sobie życie, wysłała do scenarzystów e-mail z informacją o tym incydencie, ponieważ podobny wątek został przedstawiony w Grey’s Anatomy.
Z „Anatomii kłamstw” jasno wynika, że Finch nigdy publicznie nie wycofała swoich twierdzeń, jakoby brat ją molestował. Niestety, ani brat Fincha, ani ich rodzice nie zgodzili się na rozmowę z „Anatomią kłamstw”.
Roszczenia dotyczące lekarza-konsultanta dotyczącego „Chirurgów”
Wcześniej Finch napisała artykuł, w którym szczegółowo opisała swoje doświadczenia związane z błędną diagnozą przez lekarza. Wyznała, że ta sytuacja głęboko dotknęła ją podczas pracy nad „Grey’s Anatomy”.
Donovan pamiętał, że pewnego razu wszedł lekarz i zasięgnął porady. Finch zaczął płakać i tego dnia wyszedł z biura. Później ujawniła, że to nieistniejąca osoba postawiła jej fałszywą diagnozę. Niestety, ta osoba weszła do pokoju i wszyscy obecni uznali, że to on jest winowajcą.
Twierdzenie Elżbiety, że była nominowana do nagrody Emmy
Po zaręczynach Finch przeniósł się do Kansas, aby zamieszkać z Beyer i jej dziećmi, które poznał wcześniej. W rzeczywistości Finch wolał spędzić z nimi czas niż uczestniczyć w ważnym spotkaniu w pracy, kiedy poinformował Mayę, córkę Beyera, że zamiast tego odbywa się jego wizyta.
Maya przypomniała sobie, że oczekiwano od niej, że ją otrzyma, ale zamiast tego odmówiła. Nagle posypała się lawina SMS-ów o efektownej gali, a ludzie pytali o jej obecność. Potem zaczęła płakać.
Obaj zaprzeczyli tej historii, Reaser stwierdził: „O ile mi wiadomo, nie było dyskusji na temat nagrody Emmy”, a Donovan dodał: „O ile pamiętam, Finch nigdy nie był nominowany do nagrody Emmy. W dniu ogłoszenia nominacji – Finch wydawała się zawiedziona, jakby coś straciła.
Historia nerek powiązana z „Czystą krwią”
Donoszono, że Finch przeszła przeszczep w 2017 roku po utracie nerek w wyniku chemioterapii. Zapewniała, że jej dawcą była Anna Paquin, z którą zaprzyjaźniła się na planie „Czystej krwi”. Jednak w 2022 roku, kiedy Vanity Fair opublikowało exposé, Paquin zdecydował się nie komentować, ale źródło potwierdziło magazynowi, że aktorka Paquin nie była zaangażowana w zgłoszony przez Fincha przeszczep nerki.
Według wspomnień Wildinga Finch dał jasno do zrozumienia, że Anna woli zachować wszystko w tajemnicy, ponieważ zauważył, że podczas zabiegu Finch wysyłał SMS-y ze swojego telefonu do pracowników Grey’s. Mówiono, że operacja jest niepewna, co powoduje takie obawy, że niektórzy pisarze poinformowali Wildinga, że Shonda płakała poprzedniej nocy ze strachu, że Finch może nie przeżyć.
Jak e-mail do dyrektorów „Grey’s Anatomy” rozwikłał kłamstwa i wzmianka o „Opowieści podręcznej”
Kontrowersje pojawiły się, gdy Beyer wysłał e-mail do Rhimesa, co doprowadziło do dochodzenia prowadzonego przez Disneya. Później Beyer otrzymał serdeczne wyrazy wsparcia od kolegów Fincha, w których wyrażał: „Wiele osób w Grey’s Anatomy pisało do mnie ciepłe i pełne współczucia listy, zapewniając mnie, że mi wierzą i że się o mnie troszczy. To było dość wzruszające.
Wilding, określając działania Fincha mianem „emocjonalnego sabotażysty”, omówił podejście zespołu odpowiedzialnego za produkcję Grey’s Anatomy do radzenia sobie w tak dramatycznych sytuacjach.
Skomentował, że Shondaland podeszła do sytuacji delikatnie, ponieważ firmie produkcyjnej Rhimes zależało na zapewnieniu legalnego wyjścia, aby uniknąć potencjalnych procesów sądowych w przypadku zwolnienia.
Finch odmówił udziału w „Anatomii kłamstw”. Wcześniej podzieliła się z The Ankler swoimi aspiracjami dotyczącymi powrotu do Hollywood, skupiając się szczególnie na pisaniu scenariusza do „Opowieści podręcznej”.
- EUR PLN PROGNOZA
- USD PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- MOODENG PROGNOZA. MOODENG kryptowaluta
- PEPE PROGNOZA. PEPE kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- DOGE PROGNOZA. DOGE kryptowaluta
- LINK PROGNOZA. LINK kryptowaluta
- AI PROGNOZA. AI kryptowaluta
2024-10-15 21:25