Joker: Reżyser Folie À Deux, Todd Phillips, „nie chciał mieć nic wspólnego z DC” podczas tworzenia flopa wartego 200 milionów dolarów

Jako krytyk filmowy z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem muszę powiedzieć, że premiera Jokera: Folie à Deux wywołała we mnie pewien konflikt. Z jednej strony doceniam śmiałe podejście Todda Phillipsa do stworzenia tej kontynuacji, która, jak wielu zauważyło, ma pewne uderzające podobieństwa do swojej poprzedniczki, a jednocześnie wprowadza intrygujący zwrot muzyczny.


Według ostatnich doniesień, podczas reżyserowania filmu „Joker: Folie À Deux” Todd Phillips nie miał żadnego kontaktu z DC Films podczas produkcji filmu, który okazał się rozczarowującą porażką kasową, a jego cena wyniosła 200 milionów dolarów.

Długo oczekiwana kontynuacja hitu kinowego z 2019 roku, który zdobył Oscara i zarobił ponad miliard dolarów – z udziałem Joaquina Phoenixa i Lady Gagi – i miał być ogromnym sukcesem dla Warner Bros Pictures – spotkał się jednak z ostrą krytyką ze strony krytyków i walczył o przyciągnięcie widzów do kina.

Kontynuacja spotkała się z powszechną krytyką za to, że jest musicalem i nie zaspokaja potrzeb fanów DC. Źródło zbliżone do procesu produkcyjnego Phillipsa ujawniło Variety, że podczas pracy nad filmem „nie interesował się on DC”, a James Gunn i Peter Safran, kluczowe postacie w DC, byli zauważalnie nieobecni na afterparty po premierze filmu w Los Angeles w zeszłym miesiącu.

Jako oddany fan mogę podzielić się następującym spostrzeżeniem: jeśli początkowy film przedstawiał zmagającego się z chorobą psychiczną bohatera żyjącego w zaniedbanym mieście, zarobił na całym świecie około 150 milionów dolarów. To nie jest miliard. Publiczność gromadziła się, aby to zobaczyć, ponieważ postacią, którą widzieli na ekranie, był nikt inny jak Joker.

Jako zagorzały fanboy nie mogę nie zauważyć, że w tym arcydziele Phillipsa wydaje się, że w sekwencji otwierającej celowo pominięto zwykły emblemat DC Studios. To jakby mówił: „Warzę tu coś specjalnego!” Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, co jeszcze kryje w rękawach!

Przedstawiciel DC skomentował, że Gunn nadzorował produkcję serialu Max Peacemaker w Atlancie, która uległa jednodniowemu opóźnieniu z powodu huraganu Helene. Tymczasem Safran nie czuł się dobrze.

W kontynuacji Jokera na końcu widać emblemat DC, co potwierdził przedstawiciel Warnera. Phillips zdecydował się jednak nie przekazywać mediom komentarza w tej sprawie.

Donoszono, że doszło do napięć między Phillipsem (reżyserem) a Warnerem w związku z zarzutami, że Michaelowi DeLuce, prezesowi Warner Bros. Entertainment i dyrektor generalnej Pameli Abdy, trudno było odmówić Phillipsowi ze względu na jego znaczące osiągnięcia w przeszłości.

Mówi się, że zamiast omawiać sprawy z Gunnem i Safranem, którzy przejęli kontrolę nad DC w październiku 2022 roku (dwa miesiące przed rozpoczęciem produkcji Jokera 2 w grudniu), Phillips zdecydował się komunikować wyłącznie z DeLucą i Abdym.

Gunn i Safran rzeczywiście poszli na pierwszy pokaz wersji reżyserskiej w studiu, ale Phillips podsycił pogłoski o niezgodzie, kiedy powiedział dziennikarzowi: „Szczerze mówiąc, bardziej przypomina to produkcję Warner Bros.”. (lub alternatywnie: „Szczerze mówiąc, przypomina to projekt Warner Bros.”)

Po połączeniu WarnerMedia i Discovery w kwietniu 2022 r. David Zaslav, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, przeprowadził rozmowy z Phillipsem. Wyraził gotowość do zdjęć do kontynuacji w Los Angeles, pod warunkiem, że reżyser będzie mógł ją wyprodukować po niższych kosztach.

Studio chciało kręcić zdjęcia w Londynie, co kosztowałoby około 20 procent mniej.

Jednak Phillips nalegał, aby kręcić zdjęcia w Los Angeles, przy niezmienionym budżecie. 

Przedstawiciel Warnera oświadczył, że opowiada się za kręceniem projektu w Los Angeles.

Według osoby blisko związanej z produkcją filmu, z Toddem trudno było się skontaktować. Co więcej, jeśli chodzi o tworzenie treści z określonych gatunków, jeśli zignorujesz i przeoczysz oczekiwania fanów, prawdopodobnie nie spełnisz oczekiwań.

Według niektórych źródeł dyrektorzy studia wahali się, czy film zadebiutować na Festiwalu Filmowym w Wenecji. Phillips nie ustawał jednak w swoich wysiłkach, a przedstawiciel Warner Bros. potwierdził, że studio poparło decyzję o pokazaniu filmu w Wenecji.

Jako oddany fan nie mogę powstrzymać się od podzielenia się informacją, że „Folie À Deux” ustanowił rekord najniższego wyniku CinemaScore wśród wszystkich filmów komiksowych, co oznacza rozczarowujący początek sprzedaży w dniu premiery.

Przy swoim 200-milionowym budżecie zarobił na całym świecie zaledwie 114 milionów dolarów. 

Psychologiczny thriller muzyczny – krytykowany jako „ponury” i „rozczarowujący” – oficjalnie miał swoją premierę w kinach w piątek, 4 października, ale według The Hollywood Reporter zarobił w krajowej kasie jedynie 20 milionów dolarów. 

W kolejnym filmie Phoenix po raz kolejny wcielił się w postać Jokera, a rola ta przyniosła mu Oscara w filmie z 2019 roku. Tymczasem Gaga wcieliła się w rolę Harleen Lee Quinzel, znanej również jako Harley Quinn.

Z kolei Joker: Folie À Deux otrzymał od CinemaScore ocenę D – najniższą ocenę, jaką kiedykolwiek przyznano filmowi komiksowemu.

Pomimo trudności w kinach w tym roku, otrzymania nieprzychylnej krytyki i otrzymania oceny C+, Madame Web nadal udaje się utrzymać pewien poziom atrakcyjności.

W serwisie Rotten Tomatoes film ma obecnie 31% oceny widzów i 32% krytyków. 

Według The Hollywood Reporter oczekuje się, że sequel zarobi w kasie w USA niecałe 50 milionów dolarów przez cały weekend otwarcia.

Jeszcze kilka tygodni temu przewidywano, że film zarobi około 70 milionów dolarów. Jednak od tego czasu przewidywane zarobki znacznie spadły.

Jako znawca stylu życia z przyjemnością podzielę się intrygującym faktem na temat filmu „Joker” (2019). Kiedy to arcydzieło zadebiutowało w kinach, zarobiło oszałamiające 96,2 miliona dolarów – całkiem imponujący początek! Z biegiem czasu jego sukces kasowy stał się jeszcze bardziej niezwykły, ostatecznie gromadząc na całym świecie ponad 1 miliard dolarów. Cóż za niezapomniana filmowa podróż!

Początkowo koszt produkcji filmu wyreżyserowanego przez Todda Phillipsa wahał się od 55 do 70 milionów dolarów. Z drugiej strony budżet „Folie À Deux” wzrósł do około 200 milionów dolarów.

Film z 2019 roku spotkał się z uznaniem i pozytywnymi opiniami nie tylko ze strony profesjonalnych krytyków, ale także widzów, co ostatecznie zapewniło mu Złotego Lwa na 76. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji.

Joaquin zdobył Oscara dla najlepszego aktora pierwszoplanowego za rolę Jokera (Arthur Fleck), a film otrzymał także dodatkową Nagrodę Akademii za wyjątkową oryginalną ścieżkę dźwiękową.

Kontynuacja została także pokazana we wrześniu podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji i otrzymała 12-minutową owację na stojąco.   

Po piątkowej wyświetleniu filmu w kinach ludzie polubili X i wyrażali swoje opinie na temat kontynuacji zawierającej sceny muzyczne.

Ja, oddany wielbiciel, wyraziłem swoje niezadowolenie w tych słowach: „Wydaje się, że Joaquin Phoenix na to nie zasługuje. Wygląda na to, że coś poszło nie tak ze scenariuszem”. Przyłączył się inny zwolennik i zapytał: „Czy jest aż tak źle?” towarzyszy emoji płaczącej twarzy.

Co ciekawe, uważam, że adaptacja muzyczna, umiejętnie wykonana, mogłaby pasować. Skutecznie przedstawiałoby postać Flecka jako niegodnego zaufania gawędziarza.

Mają jednak swoje własne kompozycje, a nie tylko covery i gdy dowiedziałem się o zakończeniu, lekko się zaśmiałem.

Użytkownik mediów społecznościowych napisał: „Przestańcie robić sequele jako musicale, jeśli oryginał nie był musicalem”. 

Możliwe, że film Phillipsa trwał zaledwie godzinę, więc wstawił przypadkowe sekwencje muzyczne, aby wydłużyć czas trwania.

Upadek Jokera wymaga dokładnego zbadania” – skomentował ktoś, któremu towarzyszył obraz małpy wyglądającej przez okno. (Obrazy sugerują introspekcję lub kontemplację)

Jeden z fanów powiedział: „Film jest do niczego”. musiałem wyjść z kina”, a inny napisał: „Po latach nieporozumień…*Joker 2 wydaje* Krytycy [uścisk dłoni] Publiczność”. 

Jeden z nich skomentował, że oceny w serwisie Rotten Tomatoes były znacznie niższe, niż oczekiwano, stwierdzając: „Najwyraźniej ludzie uważają to za najbardziej rozczarowującą kontynuację w historii”.

Fan wyjaśnił: „Tak, ten film był zły”. było pretensjonalne i nudne. ma estetykę filmu artystycznego bez treści. 

Piosenki też nie zrobiły większego wrażenia i wygląda na to, że twórcy nie szanowali inteligencji widzów, wypuszczając to w kinach.

Jeden z nich powiedział: „Publiczność, która pokochała pierwszy film, to nie ta sama publiczność, która biegnie na musicale. To był gigantyczny błąd już od pierwszego kroku. 

Podczas rozmowy z The Hollywood Reporter Phillips rozważał możliwość stworzenia trzeciego filmu o Jokerze lub filmu skupiającego się na postaci Gagi.

Dla mnie ten film nie wydaje się mieć zamierzonego kierunku. Mam wrażenie, że moja podróż po uniwersum DC obejmuje tylko te dwa filmy.

Przed premierą filmu Lady Gaga jednocześnie wypuściła 27 września swój album zatytułowany „Harlequin”.

Krytycy uznali „Folie À Deux”, kontynuację nagrodzonego Oscarem filmu, za najbardziej rozczarowującą kontynuację, wyrażając zastrzeżenia co do pozornie ograniczonej roli Lady Gagi w filmie po jego debiucie w ubiegły piątek.

Kolejna kontynuacja, którą opisano jako „ponurą”, nie została ciepło przyjęta przez fanów. Niektórzy widzowie spekulują nawet, że kariera zawodowa Lady Gagi może z tego powodu stanąć przed wyzwaniami.

Z tym samym reżyserem Toddem Phillipsem na czele, niektórzy krytycy twierdzą, że kontynuacja ma zbyt wiele podobieństw do swojego poprzednika, ale zawiera nowy element integracji muzycznej.

Większość recenzentów twierdzi, że Todd niewłaściwie wykorzystał Lady Gagę w filmie, a najważniejsze jest to, że została zatrudniona przede wszystkim ze względu na swoje talenty muzyczne, a nie umiejętności aktorskie.

Chociaż większość recenzentów uważa, że ​​Joker: Folie À Deux nie spełnił oczekiwań, niektórzy nadal uważają ją za odważną i wyjątkową.

Brian Viner z Daily Mail pochwalił tę decyzję jako odważną i mądrą, choć jego zdaniem pozbawiona była emocji.

Mówiąc prościej, Geoffrey Macnab z The Independent skomentował, że film „Joker” jest obecnie w dużej mierze uznawany za jeden z najbardziej niekonwencjonalnych i kreatywnych filmów ostatnich dziesięciu lat. Tymczasem oczekiwania wobec kontynuacji, która podobnie jak pierwowzór zapowiada się równie mrocznie i w innowacyjnym stylu, są duże.

Szczerze mówiąc, byłem wniebowzięty, gdy usłyszałem, że Phillipsowi udało się nakręcić sequel po oszałamiającym sukcesie pierwszego filmu, który przyniósł miliard dolarów, mimo że Donald Clarke z „The Irish Times” przyznał mu tylko dwie gwiazdki. Jako zagorzały fan nie mogę powstrzymać się od radości z tego powodu!

Według krytyka Danny’ego Leigha z Financial Times, pomimo wysiłków Lady Gagi, aby podnieść oglądalność kontynuacji, wydawało się, że reżyser Bradley Phillips nie był pewien, jak skutecznie wykorzystać jej talent.

Według Petera Bradshawa z The Guardian ocenia film na trzy gwiazdki i stwierdza, że ​​jest on zarówno „ograniczony”, jak i „powtórzony”.

Początkowo reżyser Todd Phillips zadeklarował, że nie będzie kontynuacji oryginalnej produkcji. Później jednak zmienił swoją decyzję, co doprowadziło do powstania filmu uznanego przez część krytyków za nieoryginalny, z dodatkiem elementu muzycznego.

To prawdopodobnie jedna z najbardziej rozczarowujących kontynuacji nagrodzonej Oscarem roli, odkąd Anthony Hopkins zmienił mrożącego krew w żyłach i wyrafinowanego doktora Lectera w bardziej przesadną, tandetną kreację.

Oprócz Lady Gagi i Joaquina Phoenixa w sequelu pojawiło się także wielu innych znanych aktorów, takich jak Brendan Gleeson, Catherine Keener, Zazie Beets i Steve Coogan.

Joker: Folie à Deux spotkało się z dodatkowym sprzeciwem fanów, którzy twierdzili, że Gadze grozi utrata kariery aktorskiej. 

2024-10-08 21:23