Jako entuzjasta muzyki przez całe życie i ktoś, kto od lat porusza się po zawiłościach tej branży, uważam, że niedawne posunięcie Drake’a przeciwko Universal Music Group (UMG) jest zarówno intrygujące, jak i nieco oczekiwane. Zarzuty te, jeśli okażą się prawdziwe, nie będą niestety zaskakujące, biorąc pod uwagę moje własne doświadczenia w tym bezwzględnym świecie, w którym sukces często się kupuje, a nie na niego zarabia.
Drake pozywa Universal Music Group, zarzucając jej zastosowanie niezgodnej z prawem taktyki podczas promocji dissu Kendricka Lamara „Not Like Us”.
Z dokumentów uzyskanych przez TMZ Hip Hop wynika, że znany 38-letni zdobywca nagrody Grammy twierdzi, że przemysł muzyczny wagi ciężkiej rzekomo wykorzystywał zautomatyzowane programy (boty) i system payola do promocji swojego niedawno wydanego w maju singla. Akcja ta miała na celu zwiększenie popularności utworu.
Osoba urodzona w Toronto twierdziła, że otrzymane przez nią poufne informacje sugerowały, że Universal Music Group (UMG) naruszyła przepisy Federalnej Komisji Łączności (FCC), używając payoli, jak podano w dokumentach prawnych.
W poniedziałek na Manhattanie Drake złożył dokumenty prawne za pośrednictwem Drake’s Frozen Moments LLC, utrzymując, że Universal Music Group (UMG) w swoich działaniach naruszyła prawo stanowe, w szczególności ustawę o organizacjach pod wpływem przestępców i organizacjach korupcyjnych, jak donosi Billboard.
Zgodnie z przepisami stanowymi dokument złożony przez Drake’a jest klasyfikowany jako „wymóg wstępnego dochodzenia”, co oznacza, że przed oficjalnym złożeniem całego pozwu należy przeprowadzić dokładne badanie.
Jak donosi TMZ, Aubrey Drake Graham, znany ze swojej pracy przy grach typu First Person Shooter, twierdził, że Universal Music Group potajemnie płaciło licznym organizacjom, takim jak stacje radiowe, za odtworzenie i promowanie skierowanego do niego utworu dyskredytującego.
Mówiąc prościej, Drake, o którym często pojawiało się w wiadomościach z powodu trwającego sporu z Lamarem (37 l.), stwierdził w oficjalnych dokumentach, że Universal Music Group, czyli UMG, ma historię angażowania się w praktyki takie jak „pay-to- grać” – to inna nazwa płacenia pieniędzy za odtwarzanie własnej muzyki.
Z dokumentów przedstawionych przez zespół prawny Drake’a wynika, że Universal Music Group (UMG) współpracowała z niezidentyfikowanymi stronami. Współpraca zaowocowała wykorzystaniem zautomatyzowanych programów, czyli „botów”, aby sprawiać wrażenie, jakby piosenka „Not Like Us” zyskiwała większą popularność niż w rzeczywistości. To oszustwo skłoniło konsumentów do myślenia, że utwór był bardziej popularny niż w rzeczywistości.
Jako oddany wielbiciel dzielę się informacjami, których się nauczyłem: Drake zasugerował mi, że wewnętrzne źródło ujawniło, że kierownictwo Universal Music Group zatwierdziło alokację środków na automatyczne boty w celu zawyżenia liczby odtworzeń Not Like Us na Spotify, ostatecznie osiągając 30 milion strumieni.
Według magazynu Billboard Drake wymienił także Spotify w pozwie prawnym.
Według raportu TMZ Drake twierdził, że jego źródło poinformowało go, że Universal Music Group wynagradza osobistościom mediów społecznościowych wynagrodzenie za promowanie utworu, który zawierał kontrowersyjny tekst skierowany do niego, określając go jako „rzekomego pedofila”.
W dokumentach prawnych raper znany jako The Slime You Out zarzucił Universal Music Group (UMG) celowo nie egzekwowanie przepisów dotyczących praw autorskich na platformach mediów społecznościowych, mając na celu szerszą promocję utworu i uczynienie go trendem.
Można inaczej sformułować to stwierdzenie: Piosenkarz z Family Matters, którego muzyka jest dystrybuowana przez Universal Music Group (UMG), oświadczył, że głównym celem złożenia pozwu było przeprowadzenie audytu UMG w zakresie płatności, jakie pobierają powiedział iHeartRadio i podmiotom z nim powiązanym.
Drake poinformował sąd, że określone aspekty związane z tą sprawą mogą stanowić podstawę do wniesienia pozwu cywilnego w sprawie zarzutu oszustwa i ściągania haraczy przeciwko UMG i jej współpracownikom, co sugeruje potencjalne popełnienie przestępstwa.
W dokumentach prawnych Drake stwierdził, że dostępne mu fakty są wystarczająco mocne, aby potencjalnie wszcząć pozew o zniesławienie przeciwko Universal Music Group (UMG).
Z raportu magazynu Billboard wynika, że od dłuższego czasu Drake współpracuje z Universal Music Group (UMG), głównie za pośrednictwem zależnych wytwórni, takich jak Young Money Entertainment Lil Wayne’a i Republic Records.
Oprócz własnej firmy pgLang, Lamar od zawsze związany był także z UMG. To połączenie jest ustanawiane przez Top Dawg Entertainment i Interscope Records.
Prawnicy Drake’a wskazali, że w maju 2006 roku prokurator generalny stanu Nowy Jork ukarał Universal Music Group (UMG) grzywną w wysokości 12 milionów dolarów w celu rozstrzygnięcia dochodzenia w sprawie zarzutów stosowania praktyk „payola” w celu sztucznego wywyższania poziomu muzyki niektórych artystów.
Władze Nowego Jorku podały, że 18 lat temu do artystów, którym Universal Music Group wynagradzała promocję, należeli Ashlee Simpson, Brian McKnight i Nick Lachey, a także inni.
Przedstawiciel Universal Music Group oświadczył Dailymail.com: „Sugerowanie, że celowo krzywdzimy naszych artystów, robiąc coś podstępnego, jest brakiem szacunku i niepoprawnością. We wszystkich naszych działaniach marketingowych i promocyjnych przestrzegamy najwyższych standardów moralnych.
W tym zgłoszeniu przed akcją żadne skomplikowane ani nierealistyczne kwestie prawne nie mogą ukryć prawdy, że fani ostatecznie decydują, jakiej muzyki wolą słuchać.
Dailymail.com skontaktował się z przedstawicielami Drake’a z prośbą o komentarz na temat tej historii.
- USD PLN PROGNOZA
- EUR PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- UXLINK PROGNOZA. UXLINK kryptowaluta
- Co warto wiedzieć o piątym i ostatnim sezonie Outer Banks po śmierci JJ-a
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- Co warto wiedzieć o sezonie 3 „Krainy ognia”: Bode, przyszłość Gabrieli i nie tylko
- Podatki od kryptowalut w USA w 2024 r.: wyjaśnienie proponowanych przepisów IRS
- Recenzja The Room Next Door: Tilda i Julianne są nienaganne w debiutanckim angielskim filmie legendarnego hiszpańskiego reżysera
2024-11-26 18:44