Jako doświadczony znawca branży muzycznej z wieloletnim doświadczeniem jestem głęboko zaintrygowany toczącą się batalią prawną pomiędzy Glorią Gaynor a Joelem Diamondem. Pracując z wieloma artystami i producentami, widziałem sporo sporów dotyczących opłat licencyjnych i zobowiązań umownych. Okoliczności tej sprawy wydają się jednak szczególnie złożone.
Wcześniej były producent muzyczny Glorii Gaynor wydał przestrogę pod adresem legendarnego artysty disco. Wyraził zaniepokojenie, że może być wykorzystywana, po zarzutach, że w niewłaściwy sposób potwierdził własność zbioru jej najpopularniejszych piosenek.
81-letnia Gaynor, znana ze swojego hitu „I Will Survive”, twierdzi, że przysługuje jej suma 2 milionów dolarów, twierdząc, że Joel Diamond przez kilka dziesięcioleci nadużył jej praw autorskich i zaniedbał podział odpowiednich tantiem.
Jak stwierdzono w skardze złożonej 26 lipca do południowego dystryktu Nowego Jorku, 81-letnia Diamond jest oskarżona o bezprawne dochodzenie praw do ośmiu swoich utworów.
W oświadczeniu stwierdza się, że „Gaynor nigdy nie współpracowała z Diamondem przy piosence” i, o ile jej wiadomo, „Diamond nigdy nie zajmowała się pisaniem piosenek”.
Jednak Diamond twierdzi, że posiada dowody potwierdzające własność siedmiu z jej dziewięciu głównych nagrań, a ponadto współpracował przy wspólnym pisaniu jednego z jej utworów.
Uważa, że te „bezpodstawne oskarżenia” zostały postawione przez kogoś innego niż Gloria i miały na celu zepsucie ich wieloletniej przyjaźni.
Joel Diamond łączył głęboką, długą przyjaźń z Glorią Gaynor, trwającą ponad cztery dekady. Ta przyjaźń wykraczała poza sferę zwykłego związku zawodowego. Brali udział w ważnych uroczystościach rodzinnych i świętowali ważne momenty w życiu obok siebie, wzmacniając niesamowicie silną więź między nimi. Bryan Freedman udostępnił tę informację DailyMail.com.
„Gloria wysyłała nawet spersonalizowane wiadomości wideo do Joela w jego urodziny.
To naprawdę niefortunne, że ktoś może próbować wykorzystać Glorię, wciągając ją w proces pełen kłamstw, ponieważ twierdzenie to jest całkowicie bezpodstawne i pozbawione jakiejkolwiek treści.
Jest oczywiste, że bezpodstawne oskarżenia wobec Glorii zostały celowo sfabrykowane przez kogoś innego, z zamiarem zniszczenia więzi Glorii z Joelem i jego innymi związkami.
Źródło dodało, że Gaynor jest „nierozsądny”.
Gaynor poznała Diamonda dzięki swojemu ówczesnemu mężowi Linwoodowi Simonowi, który prowadził Linwood Maxwell Music. Jak wynika z pozwu, obie strony zawarły umowę nagraniową „gdzieś w 1983 roku”.
Z dokumentów sądowych wynika, że „oskarżeni twierdzą, że była to praca najemna”. Jednak Gaynor kwestionuje to twierdzenie, stwierdzając, że żadnego z dzieł przez nią wyprodukowanych, skomponowanych i wykonanych nie można zakwalifikować jako pracy najemnej.
W kontekście amerykańskich przepisów dotyczących praw autorskich „praca do wynajęcia” odnosi się do części własności intelektualnej chronionej prawem autorskim i wytworzonej przez pracownika w trakcie wykonywania obowiązków pracowniczych.
W związku z tym Diamond oświadcza, że posiada prawa autorskie do utworów Eeny-Meeny-Mack-A-Rack, Chain of Whispers, Strive, Bull’s Eye, Only in A Love Song, I’ve Been Watching You i More Than Enough – kompozycje współpracował z Gaynorem.
Producent muzyczny zapewnił, że nigdy nie sugerował posiadania praw do jej piosenki „You’re All I Need to Get By” z 1978 roku, co przedstawiła w swoim oświadczeniu. Jednak ta piosenka została napisana przez Ashford & Simpson.
DailyMail.com otrzymał zestaw oficjalnych zapisów dotyczących różnych analizowanych utworów, takich jak „More Than Enough.
4 września 1984 r. formularz zgody na publikację BMI wskazuje na równą własność 50-50 pomiędzy Diamond i Gaynor. Ponadto jego nazwisko widnieje zarówno na oryginalnej wytwórni płyt winylowych, jak i na certyfikacie rejestracji praw autorskich z października 1984 roku.
Gaynor wraz z Robinem Randallem (autorem tekstów) twierdzą, że Diamond fałszywie rości sobie prawo własności do dzieł Robina objętych prawem autorskim. Ponadto twierdzą, że Diamond bezprawnie podpisał umowy licencyjne na te dzieła bez odpowiedniego upoważnienia.
Randall współpracuje ze swoją matką Judithe w duecie przy pisaniu piosenek. Niestety, Judithe zmarła 3 kwietnia 2002 roku.
W pozwie zarzucono, że Diamond w oszukańczy sposób przekonał i bezprawnie zmusił Judithe Randall do przeniesienia praw autorskich do wielu utworów.
Mówi się, że do zdarzenia doszło na początku 2001 roku, wkrótce po przyjęciu Judithe do szpitala psychiatrycznego. Później zdiagnozowano u niej zarówno schizofrenię paranoidalną, jak i chorobę afektywną dwubiegunową.
Z pozwu wynika, że podczas wizyty Joela Diamonda i Judithe Randall rzekomo podpisano wiele umów. Sugeruje się, że Judithe Randall mogła zostać zmuszona do podpisania nie tylko własnego nazwiska, ale także nazwiska Robina Randalla.
Według wiarygodnego źródła Diamond nigdy nie spotkała się osobiście ani nie rozmawiała z Judithe Randall na ostatnim etapie jej życia. Dlatego jest mało prawdopodobne, aby mógł zmusić ją do podpisania czegoś, jak twierdzi.
„Co więcej, należy zauważyć, że Joel nie umieścił swojego nazwiska jako współautora w żadnej umowie dotyczącej pisania piosenek ani dokumencie dotyczącym praw autorskich”.
Gaynor i Randall zamierzają dochodzić tantiem, które ich zdaniem im się należne, a także anulować umowy z Diamond.
„Z dokumentów sądowych wynika, że od początku obowiązywania żądanej umowy nagraniowej oskarżeni nie płacili Gaynorowi żadnych tantiem, nie ujawnili, komu udzielili licencji na muzykę Gaynora, ani nie przedstawili dowodów, że chronili muzykę Gaynora”.
„Pozwani całkowicie zaniedbali dopełnienie swojego obowiązku polegającego na informowaniu Powodów o sposobie licencjonowania i wykorzystywania ich pracy, zamiast tego nieuczciwie uzyskali korzyści ekonomiczne, na które nie zasługiwali, wykorzystując swoje relacje z Powodami”.
Jako zagorzały fan nie mogę powstrzymać się od ukłucia niepokoju, gdy dowiaduję się, że słynny Diamond i podmioty z nim powiązane – Joel Diamond Entertainment, Silver Blue Productions i Ocean Blue Music – znaleźli się na liście oskarżonych w tym ostatnim zgłoszeniu.
Vivian Rivera-Drohan, prawna przedstawicielka Gaynor, powiedziała DailyMail.com, że Gaynor jest zdecydowana domagać się tantiem, które jej zdaniem należą się jej i które jeszcze nie zostały wypłacone.
W swoim oświadczeniu stanowczo stwierdzam, że jeśli tylko nadarzy się okazja, będę uzasadniał swoje twierdzenia dostępnym materiałem dowodowym. Żeby było jasne, ja, Gloria, jednoznacznie nigdy nie współpracowałam z Joelem przy żadnej piosence. Mój przebojowy singiel „More Than Enough” jest w całości moim dziełem. Po prostu nie ma w tej kwestii miejsca na dyskusję.
Nie znalazła żadnych umów potwierdzających jego udział w pisaniu, Joel też ich nie przedstawił.
Prosi go o wyjaśnienie długów, które według niej ma wobec niej. Choć przyznaje, że był zaangażowany w tworzenie wielu jej piosenek, celem tego pozwu jest wykazanie, że nie napisał żadnej z nich, zaniżył jej tantiemy i nie ujawniał szczegółów finansowych.
Diamond był nominowany do dwóch nagród Grammy i stworzył 47 złotych i platynowych albumów, a także ponad sto piosenek, które trafiły na listy przebojów magazynu Billboard.
Produkował dla takich piosenkarzy jak Engelbert Humperdinck i David Hasselhoff.
Na swojej stronie jest zidentyfikowany jako współpracownik przy piosenkach takich artystów jak Tom Jones, Phoebe Cates, Bill Medley, Tommy James, Jon Secada i kilku innych.
Jako zagorzały wielbiciel, powtarzam wezwanie do natychmiastowego oddalenia tego pozwu. Mój ukochany Diament nie pragnie niczego innego jak tylko tego, co najlepsze dla swojej ukochanej przyjaciółki, Glorii.
DailyMail.com skontaktował się z prawnikiem Gaynora i Randalla w celu uzyskania komentarza.
- EUR PLN PROGNOZA
- USD PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- MOODENG PROGNOZA. MOODENG kryptowaluta
- PEPE PROGNOZA. PEPE kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- DOGE PROGNOZA. DOGE kryptowaluta
- LINK PROGNOZA. LINK kryptowaluta
- FARM PROGNOZA. FARM kryptowaluta
2024-11-05 16:49