Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu

Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu

Jako kinofil z wieloletnim doświadczeniem w branży filmowej muszę powiedzieć, że saga najnowszego filmu Francisa Forda Coppoli, Megalopolis, była po prostu intrygująca. Będąc świadkiem burzliwej produkcji filmów takich jak Czas apokalipsy i Klub bawełniany, mogę wczuć się w członka ekipy, który mówił o chaotycznym planie Megalopolis. Wydaje się, że niekonwencjonalne metody Coppoli pomimo upływu czasu nie uległy zmianie.


Jako entuzjasta stylu życia byłem zachwycony, że w poniedziałkowy wieczór wziąłem udział w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto, gdzie mogłem rzucić okiem na głównych aktorów występujących na czerwonym dywanie najnowszego filmu Francisa Forda Coppoli Megalopolis. Wśród nich znaleźli się nie kto inny jak Adam Driver i Nathalie Emmanuel. Cóż za ekscytujący początek festiwalu filmowego!

Jako rozentuzjazmowany fanboy znalazłem się w samym sercu zapierającego dech w piersiach zdjęcia grupowego obok legendarnego, obecnie 85-letniego reżysera, nagrodzonego Oscarem, a także utalentowanego Timothée Chalameta (40), Emmanuela Sandersa (35), D.B. Sweeney (62), Grace VanderWaal (20) i Giancarlo Esposito (66). Tą doniosłą okazją była nic innego jak północnoamerykańska premiera naszego ukochanego filmu, która odbyła się w uświęconej sali Roy Thomson Hall.

Podczas premiery swojego najnowszego filmu Coppola miał na sobie ciemnoszary garnitur i jasnoszarą koszulę z żółtym wzorem na krawacie.

Jako postać ekranowa grająca Gajusza Juliusza Cezara (w tym przypadku Cezara Katylinę) wszedłem w kostium czarnego garnituru, w komplecie ze śnieżnobiałą koszulą zapinaną na guziki i eleganckim czarnym krawatem. Urodzona i wychowana w San Diego, uzupełniłam swój wygląd zadbaną bródką i zaczesanymi do tyłu, kudłatymi, czarnymi włosami.

Emmanuel wyglądał oszałamiająco w białej teksturowanej sukni bez ramion z marszczonym dolnym panelem. Urodzona w Wielkiej Brytanii aktorka i aktywistka, która wciela się w Julię Cicero, na premierze filmu założyła blond loki i ozdobiła ją złotymi kolczykami. 

Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu

Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu

W stylowym zestawie składającym się z niebieskiej marynarki, czarnej poszetki, czarnych spodni i białego golfa Esposito – wcielający się w burmistrza Cycerona – zaprezentował się elegancko. Wcześniej znany z „Breaking Bad” nosił okulary w czarnych oprawkach i w pewnym momencie podczas sceny widziano go, jak przytulał Coppolę.

Na początku tego roku zachowanie Coppoli podczas produkcji filmu zostało objęte śledztwem w związku z zarzutami, że próbował on pocałować niektóre z prawie nagich i skąpo ubranych aktorek drugoplanowych, które pracowały nad jego nadchodzącym projektem.

Według opublikowanego w maju raportu „The Guardian” kilka źródeł wyraziło przekonanie, że Coppola może wykazywać tradycyjne lub przestarzałe maniery wobec kobiet.

Według relacji naocznych świadków znany reżyser rzekomo zbliżył się do miejsca kręcenia filmu w nocnym klubie i próbował pocałować kilka skąpo ubranych aktorek drugoplanowych topless.

W zeszłym miesiącu reżyser z Detroit, znany z reżyserii trylogii „Ojciec chrzestny” i „Czasu apokalipsy” (produkcji słynącej z chaosu), rozmawiał z magazynem „Rolling Stone” na temat kontrowersyjnych kwestii wokół jego nadchodzącego filmu.

Coppola tak skomentował tę historię: „Jeśli przejrzysz ten artykuł, zrozumiesz, że informacje prawdopodobnie pochodziły od tych samych osób – nie mogę z całą pewnością powiedzieć, kim były – co osoby, które cytowały artykuł w Hollywood Reporter, twierdząc, że wiele osób odeszło lub ustąpiło ze stanowiska oraz że nastąpiło odejście na dużą skalę, o czym wszyscy zgłoszono.

W istocie próbuję przekazać to, co następuje: w rzeczywistości szukali czegoś obciążającego. Jeśli chodzi o młode damy, które całowałem w sylwestra, chciałbym wyjaśnić, że były to moje znajome.

Zauważył, że „czas pojawienia się tego artykułu” jest podejrzany, ponieważ historia wyszła na jaw przed debiutem filmu na Festiwalu Filmowym w Cannes.

Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu

Coppola zauważył: „To całkowity absurd! Gdy jesteśmy gotowi do debiutu filmu w Cannes, oni próbują go zszarganić.

Coppola stwierdził, że początki jego opowiadania wywodzą się z roli awangardowego reżysera filmowego.

W Hollywood często sugeruje się, że przestrzeganie ich wytycznych zwiększa szanse na sukces. Jednak Coppola zauważył: „Ale co z Francisem? Nie postępuje według twoich zasad. Jeśli więc będziemy kierować się tą logiką, zakończy się to porażką.

Reżyser stwierdził: „Próbuję stworzyć w tym projekcie coś wyjątkowego. Kino ewoluuje. Krótko mówiąc, filmy, które wyprodukują Twoje wnuki, będą wyglądać zupełnie inaczej niż to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni dzisiaj.

Z raportu opublikowanego w maju przez The Guardian wynika, że ​​kilku członków zespołu pracującego nad produkcją filmu było niezadowolonych ze swojego środowiska pracy, ponieważ doszło do częstych zmian kadrowych, zwłaszcza w działach efektów wizualnych i artystycznych.

Jeden z członków ekipy zauważył: „Wydawało się to niewiarygodne, ale czasami zaczynaliśmy wątpić, czy reżyser miał jakieś wcześniejsze doświadczenie w kręceniu filmów”.

Wśród nas panowało zrozumienie, że może to potencjalnie oznaczać bardzo ponure zakończenie jego drogi zawodowej.

Jeden z członków zespołu skomentował, że kręcenie filmów przy chaotycznej organizacji i mikrozarządzaniu każdym aspektem produkcji przez Coppolę było zarówno trudne, jak i nieskuteczne dla procesu twórczego.

Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu
Adam Driver i Nathalie Emmanuel dołączają do Francisa Forda Coppoli na premierze Megalopolis w TIFF pośród kontrowersji wokół filmu

Członek zespołu stwierdził, że często przyjeżdżał wcześnie rano przed ważnymi scenami, ale ponieważ nie poczyniono żadnych przygotowań i nie pozwalał innym snuć planów, zazwyczaj spędzał długie godziny w swojej przyczepie, unikając interakcji z innymi i często paląc marihuana.

Członek zespołu wspomniał, że przez długie okresy, czasem nawet godziny, nie rejestrowano żadnego materiału filmowego. W takich chwilach zarówno ekipa, jak i aktorzy często gromadzili się i spędzali czas bezczynnie, czekając.

Później nieoczekiwanie pojawiał się i wymyślał pomysły, które wydawały się nielogiczne i niezwiązane z naszą rozmową lub materiałem pisanym. Przystosowaliśmy się, próbując w najlepszy możliwy sposób wydobyć znaczenie z sytuacji.

Na co dzień zdziwiony zespół często wychodził z pracy kręcąc głową i zastanawiając się, w co zainwestował przez ostatnie 12 godzin, jak to ujął jeden z członków załogi.

Podczas produkcji filmu Coppola jednocześnie zmagał się z chorobą swojej żony Eleanor Coppoli. Niestety, zmarła w kwietniu w wieku 87 lat. Według doniesień The Guardian Eleanor przebywała na planie do czasu, gdy problemy zdrowotne uniemożliwiły jej dalszą pracę.

Na temat filmu wybuchła debata po uwagach krytyków w ich recenzjach, co skłoniło Lionsgate do wycofania zwiastuna filmu. We wcześniejszych recenzjach poprzednich filmów reżysera nie znaleziono komentarzy, w których pojawiały się komentarze zmarłych krytyków, takich jak Pauline Kael i Roger Ebert.

Lionsgate szybko wycofało przyczepę dla Megalopolis, co potwierdził przedstawiciel firmy. Serdecznie przepraszają krytyków oraz Francisa Forda Coppolę, a także firmę American Zoetrope za niewybaczalny błąd w naszej kontroli jakości. Popełniliśmy błąd, za co naprawdę żałujemy.

Film trafi do kin w całej Polsce 27 września. 

2024-09-10 09:04