Jako wieloletni entuzjasta muzyki i ktoś, kto widział ewolucję muzyki pop na przestrzeni ostatnich kilku dekad, jestem głęboko zaangażowany w spory dotyczące naruszeń praw autorskich. Fascynujące jest obserwowanie, jak branża radzi sobie z takimi zawiłościami, zwłaszcza jeśli chodzi o hity, które podobają się milionom ludzi na całym świecie.
Jako zagorzała fanka Miley Cyrus, powiem ci, że stoi niezawodnie w obliczu zarzutów o plagiat dotyczący jej hitu „Flowers”. Kategorycznie zaprzecza twierdzeniom, że skopiowała utwór Bruno Marsa z 2012 roku „When I Was Your Man”. W mojej książce muzyka Miley pozostaje wyłącznie jej!
Z dokumentów uzyskanych w środę przez People wynika, że prawnicy Cyrusa odpowiedzieli na pozew dotyczący naruszenia praw autorskich złożony przez Tempo Music Investments we wrześniu, stwierdzając, że firma nie ma uprawnień do wniesienia takiego pozwu.
Wydawca muzyczny Tempo Music, który posiada część praw autorskich do piosenki Mars ze względu na współautora utworu Philipa Lawrence’a, nie ma powiązań ani partnerstwa z dwoma pozostałymi współautorami, Ari Levine i Andrew Wyattem, w przypadku tego konkretnego utworu.
Prawnicy Cyrusa twierdzą, że jedynie osoby posiadające wyłączne prawa własności do utworu są uprawnione do wniesienia takiego pozwu. Ponieważ Tempo jest jedynie współpracownikiem przypisanym do jednej części utworu, twierdzą, że nie ma podstawy prawnej do wszczęcia pozwu.
Jako zagorzały wielbiciel nie mogłem nie zauważyć uderzających podobieństw między najnowszą balladą Flowers a kultowym utworem Marsa. Zaintrygowany tymi podobieństwami dołączyłem do grona fanów i krytyków, którzy dokonywali porównań między nimi. W rezultacie złożono pozew, w którym zarzucono, że Flowers splagiatował ponadczasową melodię Marsa.
Zamiast tego prawnicy Cyrusa wnoszą o oddalenie sprawy, argumentując, że skoro cesjonariusz jednego współautora nie ma praw wyłącznych, to nie może też wytoczyć pozwu o naruszenie, jak podaje media .
W sporze prawnym Tempo Music twierdzi, że Miley celowo naśladowała przebój Marsa z 2012 roku „When I Was Your Man” w swoim singlu numer jeden „Flowers”, wskazując na znaczące podobieństwa między tymi dwoma utworami.
Firma inwestycyjna twierdzi, że utwór „Flowers” wykazuje silne podobieństwo muzyczne do utworu „Mars”, co widać zwłaszcza w zwrotkach i refrenach.
Co więcej, Tempo twierdzi, że sekwencje akordów w piosence Cyrusa, stworzonej wspólnie z Aldae (Gregory Hein) i Michaelem Pollackiem, są podobne do tych z ballady Marsa, a niektóre teksty w Flowers wykazują podobieństwa do tych w When I Was Your Man , piosenka napisana wspólnie przez Marsa wraz z Philipem Lawrence’em, Ari Levine i Andrew Wyattem.
Z pozwu Tempo jasno wynika, że biorąc pod uwagę liczne podobieństwa między tymi dwoma piosenkami, oczywiste jest, że „Flowers” nie powstałoby bez „When I Was Your Man”.
Obie piosenki były wielkimi hitami, a każda z nich zajmowała pierwsze miejsca na liście Billboard Hot 100.
W 2014 roku utwór „While I Was Your Man” Bruno Marsa otrzymał nominację do nagrody Grammy w kategorii Najlepsze solowe wykonanie popowe. Jednak podczas tej samej ceremonii utwór „Flowers” zdobył tytuł Płyty Roku – w kategorii, w której nominowany był także Mars. Dodatkowo „Flowers” również był nominowany do piosenki roku, ale nie zdobył tej nagrody.
W pozwie zarzuca się Cyrus, jej producentom Kid Harpoon i Tylerowi Harperowi, a także jej wytwórni o dostęp do piosenki Mars, pomimo faktu, że „When I Was Your Man” było od lat szeroko dostępne za pośrednictwem mediów fizycznych i transmisji strumieniowej.
Tempoh Music żąda odszkodowania, które nie zostało jeszcze określone, i w bardziej zdecydowany sposób żąda usunięcia utworu „Flowers” ze wszystkich cyfrowych serwisów streamingowych oraz wszelkich przyszłych fizycznych kopii albumu Miley Cyrus „Endless” z 2023 roku Letnie wakacje.
Firma stara się również uniemożliwić Cyrusowi wykonanie tej piosenki w przyszłości.
Zamiast tego to Tempo Music, a nie sam Mars, wszczął pozew po nabyciu części praw autorskich do utworu w wyniku transakcji.
W roku 2021 Mars rozstał się z częścią swojej kolekcji muzycznej, sprzedając ją firmie Warner Music Group. Mówi się jednak, że nadal utrzymuje znaczny pakiet kontrolny w tej kolekcji.
W 2019 roku spółka Tempo, której współzałożycielami są Warner i Providence Equity Partners, zainwestowała początkowo 650 mln dolarów, koncentrując się przede wszystkim na pozyskiwaniu katalogów muzycznych. Dotyczy to zarówno nagrań wzorcowych, jak i praw wydawniczych związanych z tymi katalogami.
Uznani artyści częściej wypłacają pieniądze na części swoich kolekcji, ale nie jest to normalne w przypadku wschodzących artystów, takich jak Mars. To niezwykłe polega na tym, że nadal posiada on większość praw do swoich dzieł.
- EUR PLN PROGNOZA
- USD PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- PEPE PROGNOZA. PEPE kryptowaluta
- MOODENG PROGNOZA. MOODENG kryptowaluta
- DOGE PROGNOZA. DOGE kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- DEGEN PROGNOZA. DEGEN kryptowaluta
- BOB/USD
2024-11-26 08:48