Jako wieloletni fan musicali muszę przyznać, że wybory reżyserskie „Wicked” były dla mnie dość intrygujące. Pochodzę z środowiska, w którym widziałem już sporo produkcji, i potrafię docenić wyjątkową wizję, jaką każdy reżyser wnosi do stołu.
Nowy film Wicked olśnił krytyków i zdominował sprzedaż biletów, ale jego reżyser nadal czuł potrzebę obrony jednego z najbardziej dyskutowanych aspektów filmu: korekcji kolorystycznej.
Niektórzy widzowie uważają, że kolory nowego filmu są mniej żywe niż oryginalna wersja Czarnoksiężnika z krainy Oz z 1939 roku, z żywą paletą technikolorów, i mają wrażenie, że nowszy film mógł być jaśniejszy i bardziej dynamiczny.
Jon M. Chu, reżyser filmowej wersji przebojowego przedstawienia na Broadwayu z Cynthią Erivo i Arianą Grande, bezpośrednio odpowiedział na krytykę dotyczącą nieco przyćmionego koloru filmu, po tym jak w rozmowie z The Globe and Mail oznaczono go jako taki.
Chu wyjaśnił: „Widzisz, wszędzie są żywe kolory, a naszym zamiarem było sprawienie, aby Oz wyglądało na prawdziwe miejsce. Gdyby było to jedynie wytworem czyjejś wyobraźni lub snu, wówczas autentyczne emocje i wyzwania, jakich doświadczają te dwie postacie, stracą na wartości. ich wpływ.
Chu kontynuował, mówiąc, że jego celem jest zaoferowanie widzom nowej perspektywy na Oz, czegoś bezprecedensowego.
Podkreślił, że ma jakość matowego obrazu lub cyfrowo renderowanego środowiska gry wideo. Jednakże to, czego pragnął, to doświadczenie bardziej dotykowe – coś o ziarnistej fakturze, coś zużytego i wyblakłego. Innymi słowy, nie powinien sprawiać wrażenia plastiku.
Powiedziałbym własnymi słowami, że gradacja kolorystyczna filmu odzwierciedla głęboką więź łączącą bohaterów i środowisko, w którym żyją, jak szczegółowo opisał Chu.
W narracji rozległe widoki, gra światła słonecznego i dzika przyroda krainy Oz znacząco przyczyniają się do fabuły. Mówiąc dokładniej, postać Elphaby stopniowo zmienia scenerię, a różnice w kolorach stają się coraz wyraźniejsze w miarę zwiększania się jej wpływu w całej historii.
Szczerze mówiąc, byłem całkowicie urzeczony spostrzeżeniami Chu, choć nie wszyscy podzielali mój entuzjazm. Kilku innych entuzjastów wyraziło obawy dotyczące jego silnego skupienia się na realizmie, co nie do końca przemówiło do nich tak bardzo, jak do mnie.
„Kontrapunkt: filmy to sny i mogą wyglądać równie odważnie i szalenie jak sny. Dlaczego nie? Kto żąda takiego realizmu? – odparł jeden z fanów.
Inny dodał: „Prawdziwy świat nie jest odsycony”.
Jeden z użytkowników nie przebierał w słowach i bez ogródek stwierdził: „Film jest oświetlony jak reklama ubezpieczeniowa”.
Dyskusja na temat wybranej palety kolorów rozgorzała w mediach społecznościowych, szczególnie po pierwszych zapowiedziach zdjęć, które ukazały się w kwietniu.
Zapytany o krytykę, że te wczesne obrazy były zbyt ciemne, Chu miał wyjaśnienie.
„Wybrałem specjalnie te zdjęcia” – przyznał wówczas w wywiadzie dla „Variety”.
O tak wczesnej godzinie rozpoczęliśmy zdjęcia. Chciałem uchwycić prowokujące do myślenia i stymulujące wizualizacje, aby pokazać, że nie jest to wesoła, kwiecista narracja.
Jako entuzjasta stylu życia podzielę się anegdotą zza kulis: Początkowo na efekty wizualne jeszcze nie czekałem. Naszym płótnem było spokojne, niebieskie tło. Aby wprowadzić trochę dynamicznego nieba, potrzebna była magia efektów wizualnych. Kilku dotknięciami mojego zaufanego iPhone’a dodałem odrobinę koloru do tej sceny, niewzruszony początkową krytyką, która nas spotkała.
Jako entuzjasta stylu życia chciałbym podzielić się z mojej strony przydatną wskazówką dla tych, którzy planują obejrzeć film. Podobnie jak ja, być może słyszałeś o problemach z dźwiękiem, jakie napotykają niektórzy widzowie. Aby zapewnić sobie optymalne wrażenia podczas oglądania, radzę przybyć do kina wcześniej i zająć miejsca najbliżej głośników lub zapytać obsługę, czy w kinie jest jakaś konkretna część słynąca z lepszej jakości dźwięku. Miłego oglądania filmów!
W poście w mediach społecznościowych z 23 listopada zmotywował fanów do personalizacji wrażeń dźwiękowych przed premierą filmu, zapraszając ich do przejęcia kontroli.
W swoim wpisie na X napisał: „Powiedz swojemu kinie, żeby podkręciło film do 7…
„Byłem na kilku seansach i są raczej na 6,4. Jeśli chcesz, żeby było tak, jak było zamierzone, najlepszym sposobem jest 7.
Jego komentarz odnosi się do poziomów dźwięku w systemach audio Dolby używanych w niektórych kinach.
Następnie Dolby odpowiedział na post Chu, pisząc pod spodem: „Zapewnimy Ci wsparcie”.
Według wtorkowych doniesień Page Six potwierdzono, że reżyserem nadchodzącego filmu Wicked miał początkowo brytyjski reżyser Stephen Daldry, który miał ambitne plany obsadzenia Lady Gagi w roli Elphaby i Shawna Mendesa w roli Fiyero.
Lady Gaga, autorka „Born This Way”, odbyła kilka spotkań z ekipą produkcyjną, aby podzielić się swoimi przemyśleniami na temat granej przez siebie postaci.
W serii dyskusji między nimi omówili charakter i jej osobowość. [Lady Gaga] została zasadniczo wybrana do tej roli, ale niestety, według wewnętrznego źródła, ostatecznie nie wyszło.
Jednak wizja Daldry’ego nigdy nie została zrealizowana – opuścił projekt w 2020 roku z powodu konfliktów w harmonogramie.
Wkroczył Chu, obejmując rolę reżysera i twórczo przekształcając trupę aktorską. W rezultacie Erivo dołączyła do roli Elphaby, Grande została obsadzona w roli Glindy, Miłej Czarownicy, a Jonathan Bailey został Fiyero.
- USD PLN PROGNOZA
- EUR PLN PROGNOZA
- NEAR PROGNOZA. NEAR kryptowaluta
- BONK PROGNOZA. BONK kryptowaluta
- DOGE PROGNOZA. DOGE kryptowaluta
- MOODENG PROGNOZA. MOODENG kryptowaluta
- PEPE PROGNOZA. PEPE kryptowaluta
- RENDER PROGNOZA. RENDER kryptowaluta
- DEGEN PROGNOZA. DEGEN kryptowaluta
- USD PHP PROGNOZA
2024-11-26 02:04