Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

Dla mnie, wieloletniego entuzjasty muzyki i bywalca festiwali, przygnębiające jest to, że tak wiele kultowych australijskich wydarzeń muzycznych walczy o przetrwanie. Mam miłe wspomnienia z uczestniczenia w różnych festiwalach na przestrzeni lat, zawierania nowych przyjaźni, odkrywania nowych talentów i cieszenia się eklektyczną mieszanką gatunków muzycznych.


Szkoda, że ​​kolejny festiwal muzyczny w Australii, tym razem z Australii Zachodniej, z powodu niewystarczającej liczby biletów, został odwołany.

Pierwotnie zaplanowany na Sylwestra festiwal miał odbyć się w Hay Park w Bunbury. Wystąpili tam znani artyści, tacy jak The Veronicas, Soulja Boy i The Temper Trap.

W szczególnie ponury piątek ja, oddany entuzjasta stylu życia i koneser, zmagałem się z poważnym ogłoszeniem płynącym z serca naszej ukochanej społeczności festiwalowej – oświadczeniem napisanym przez nikogo innego jak Baileya Chalmersa, wizjonerskiego pomysłodawcę wydarzenia, który kieruje przebiegał za pośrednictwem jego firmy Together Group. W emocjonalnym poście na Instagramie wyraził swoje głębokie poczucie straty i rozczarowania, gdy wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji, w której długo oczekiwane wydarzenie zostało przełożone, a w niektórych przypadkach odwołane.

W poście napisano: „Z przykrością muszę poinformować, że targi You & Me 2024 zostały odwołane. Niestety nie udało mi się przygotować wydarzenia na takim poziomie, jakiego oczekujesz.

Pomimo dołożenia wszelkich starań w celu znalezienia rozwiązania, z przykrością zawiadamiam, że festiwal nie mógł się odbyć.

Bailey zakończył wiadomość wezwaniem do działania skierowanym do australijskiej publiczności odwiedzającej festiwale.

Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

Napisał: „Jedyne, o co proszę, to: nadal wspierajcie australijskie festiwale i wydarzenia z muzyką na żywo”. Jeśli tego nie zrobimy, mogą niespodziewanie zniknąć.

Na czacie dla ABC Bailey powiedział, że słaba sprzedaż biletów i wysokie składki ubezpieczeniowe odegrały kluczową rolę w decyzji o odwołaniu festiwalu.

Wspomniał, że jeden z headlinerów festiwalu, którego nazwiska nie ujawnił, nie mógł wjechać do kraju.

Jeśli nie uda się znaleźć kogoś z podobnymi umiejętnościami, może być trudno ruszyć z produkcją znacząco odbiegającą od pierwotnie obiecanej, jak zauważył Bailey.

Ponadto podkreślił znaczenie zwiększonej pomocy rządowej dla festiwali, ponieważ rosnące wydatki coraz bardziej obciążają i tak już znajdujący się pod presją sektor.

Obecnie nieprzewidywalny charakter festiwali muzycznych, z których wiele jest odwoływanych lub przekładanych, powoduje, że coraz więcej artystów prosi o większe zaliczki.

„Niektórzy artyści żądają z góry 100 procent [swoich] honorariów”.

Odwołanie jest kolejnym z długiej listy zatopionych australijskich festiwali muzycznych w 2024 roku.

Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”
Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

Rok 2021, rok, na który z niecierpliwością wyczekiwałem festiwali muzycznych, przyniósł niestety rozczarowujące wieści o odwołaniu wydarzeń takich jak Groovin’ The Moo, Splendor In The Grass i Bluesfest, co pozostawiło mnie z ciężkim sercem.

Jako koneser tętniących życiem wydarzeń podzielę się smutną wiadomością: Bluesfest, kultowy festiwal, który zdobi naszą australijską scenę od ponad trzydziestu lat, postanowił zakończyć swoją działalność po wydarzeniu w 2025 roku. To oznacza koniec pewnej ery.

Podobnie jak wiele innych australijskich festiwali, Bluesfest napotkał szereg trudności, takich jak rosnące wydatki, zmiany w schematach zakupu biletów oraz zakłócenia spowodowane pandemią COVID-19 i trudnymi zjawiskami pogodowymi.

W 2020 roku festiwal został zamknięty ze względu na ogólnostanowe ograniczenia dotyczące dużych zgromadzeń, a niestety w następnym roku musiał zostać odwołany zaledwie kilka dni przed jego rozpoczęciem, gdy stwierdzono pojedynczy przypadek Covid-19.

Rok 2022 był udanym powrotem Bluesfest, ponieważ jego pięciodniowe wydarzenie przyciągnęło łącznie około 100 000 uczestników.

Z drugiej strony bilety na wydarzenia w latach 2023 i 2024 nie zostały całkowicie wyprzedane, przez co dyrektor festiwalu Peter Noble znalazł się w trudnej sytuacji finansowej.

Ze względu na rosnące koszty i spadek sprzedaży biletów nadchodzący festiwal zamiast dotychczasowych pięciu, potrwa tylko cztery dni.

Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”
Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

Po usłyszeniu o zakończeniu Bluesfest Tamara Smith, przedstawicielka Balliny (obejmującej Byron Shire, gdzie odbywa się wydarzenie) złożyła petycję, w której zwraca się do rządu stanu o przedstawienie planu pomocy finansowej w celu zachowania tego wieloletniego festiwalu .

Jako zaufany przewodnik po stylu życia namawiam wszystkich, aby przyłączyli się do mnie i podpisali petycję skierowaną do rządu naszego stanu. Celem tej petycji jest zmotywowanie ich do stworzenia i wdrożenia kompleksowego pakietu wsparcia dla naszego ukochanego festiwalu. Pakiet ten powinien obejmować pomoc finansową, wytyczne polityczne oraz utworzenie długoterminowych struktur wsparcia, aby zapewnić jego ciągły sukces i rozwój. Zjednoczmy się i sprawmy, aby nasz głos został usłyszany!

Po odwołaniu tegorocznego festiwalu Splendor in the Grass promotor muzyczny Danny Grant zamieścił na TikTok wideo, w którym stwierdza, że ​​program festiwalu jest postrzegany jako nadmiernie „zróżnicowany” lub „eklektyczny”.

Organizator festiwalu w nagraniu wideo stwierdził, że mają za sobą trudne trzy lata i zbyt szerokie próby ekspansji w różnych obszarach.

Zmienili gatunki muzyczne, przechodząc od Kylie Minogue do Future. Prawdopodobnie kierowali je do odbiorców preferujących różne style muzyczne.

Dodał: „Nie sądzę, żeby doszło do dużego crossovera. Skutek był odwrotny od tego, na co liczyli.

Australijski artysta hiphopowy Illy dodał swoją perspektywę, stwierdzając, że problem leży bardziej w różnicach kulturowych, a nie tylko w kosztach utrzymania, co sugeruje, że publiczność zazwyczaj nie będzie wydawać pieniędzy na wykonawców, którzy ich nie interesują lub których uważają za nieciekawych.

„Australijska KULTURA muzyczna jest zepsuta” – napisał w X.

Pomimo zamknięcia wydarzeń takich jak Yes Festivals, Groovin i Splendor (i wielu mniejszych), koncerty między innymi Pink, Taylor Swift i Freda rozkwitły. Pink dała 20 występów na stadionach, Taylor Swift sprzedała ponad 600 000 biletów, a Fred przyciągnął ponad 100 000 w ciągu jednego dnia. Oczywiste jest, że scena muzyki na żywo nie tylko przetrwa, ale się rozwija, choć może w niej bardziej chodzić o wpływ kulturowy niż o koszty utrzymania.

Ponadto Illy zapewnił, że jakość australijskiej muzyki najwyraźniej pogorszyła się ze względu na spadek chęci publiczności do inwestowania pieniędzy w uczestnictwo w koncertach z udziałem artystów, których nie lubi.

Ogromny cios dla australijskiej sceny muzyki na żywo po kolejnym festiwalu muzycznym „Jesteśmy zdruzgotani”

2024-11-16 09:07