Andrew Lloyd Webber potępia dynamiczne ustalanie cen biletów na występy jako „wymuszanie haraczy” – w obliczu ostrej reakcji na wysokie kwoty płacone przez fanów za koncerty Oasis

Andrew Lloyd Webber potępia dynamiczne ustalanie cen biletów na występy jako „wymuszanie haraczy” – w obliczu ostrej reakcji na wysokie kwoty płacone przez fanów za koncerty Oasis

Jako zagorzały fan znakomitej kariery Andrew Lloyda Webbera i jego głębokiego wkładu w świat muzyki i teatru, całym sercem podzielam jego sprzeciw wobec dynamicznej polityki cenowej. Zuchwałość takich praktyk, przypominająca staromodne ściąganie haraczy, jest nie tylko niesprawiedliwa, ale także podważa samą istotę dostępności, na której straży powinna opierać się nasza ukochana sztuka.


Kompozytor Andrew Lloyd Webber skrytykował praktykę dynamicznego ustalania cen biletów do teatru, określając ją jako „wymuszenie” po publicznym wzburzeniu wokół cen biletów na koncerty Oasis.

Wielu entuzjastów zespołu rockowego było zaskoczonych, gdy w ciągu ostatniego miesiąca ceny biletów na trasę koncertową na Ticketmaster znacznie wzrosły, ponad dwukrotnie. Ten nagły wzrost skłonił zarówno rząd, jak i brytyjski organ antymonopolowy do obiecania wszczęcia dochodzenia w sprawie stosowania dynamicznych cen.

Dostosowywanie cen w zależności od popytu można porównać do sposobu, w jaki linie lotnicze ustalają ceny biletów lub jak hotele oferują ceny pokoi.

Odnosząc się do możliwości stosowania dynamicznych cen przy sprzedaży biletów do teatrów, Lord Lloyd-Webber wyraził swój punkt widzenia magazynowi The Sunday Times: „Uważam, że teatry nie powinny dążyć do sztucznego zawyżania cen.

„Trzeba wyjść na zero, ale ja nie lubię sprawiać, że teatr staje się niedostępny.

„Dynamiczne ustalanie cen to naprawdę ściąganie haraczy – to całkowicie błędne podejście”.

Andrew Lloyd Webber potępia dynamiczne ustalanie cen biletów na występy jako „wymuszanie haraczy” – w obliczu ostrej reakcji na wysokie kwoty płacone przez fanów za koncerty Oasis

Producent artystyczny, znany z udanych spektakli, takich jak Upiór w operze, Koty, Jesus Christ Superstar i Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze, wyraził dezaprobatę z powodu niewystarczającego wsparcia finansowego dla przedsięwzięć artystycznych.

„Ludzie po prostu nie zdają sobie sprawy z wartości sztuki” – stwierdził.

„Nie twierdzę, że wszystkie brytyjskie dzieci zostały muzykami, ale raczej, że nauka muzyki może pomóc im osiągnąć sukces w różnych aspektach życia.

Jestem głęboko przekonany, że zainwestowanie choćby grosza w edukację muzyczną w szkołach mogłoby potencjalnie zmniejszyć kwoty wydawane na koszty egzekwowania prawa związane z brutalnymi przestępstwami, takimi jak przestępstwa z użyciem noża, nadużywanie narkotyków i problemy behawioralne.

Wcześniej Lord Lloyd-Webber opowiadał się za wdrożeniem przez rząd programu Music in Secondary Schools Trust, którego celem było udostępnienie muzyki klasycznej uczniom wszystkich szkół średnich.

Trust powstał przy wsparciu finansowym zarówno Fundacji Andrew Lloyda Webbera, jak i Charles Wolfson Trust. Gwarantuje każdemu dziecku rozpoczynającemu naukę w szkole średniej możliwość nauki gry na klasycznym instrumencie muzycznym, zaplecze dydaktyczne i szansę na występy.

Po okresie wspierania wielu projektów i pokonywania osobistych przeszkód doświadczony artysta teatralny planuje ponownie skoncentrować swoje wysiłki na przedsięwzięciach artystycznych.

Andrew Lloyd Webber potępia dynamiczne ustalanie cen biletów na występy jako „wymuszanie haraczy” – w obliczu ostrej reakcji na wysokie kwoty płacone przez fanów za koncerty Oasis

W zeszłym roku w wieku 43 lat zmarł jego syn Nicholas, kompozytor i producent muzyczny.

Lord Lloyd-Webber powiedział: „Kiedy zmarł mój syn, była to oczywiście jedna z tych…

Jako przewodnik stylu życia pozwolę sobie wyrazić to w osobisty sposób: „Rzeczywiście udało mu się zmienić swoją podróż – co było osiągnięciem samym w sobie. Jednak, prawdę mówiąc, byłem pochłonięty zajęciami, które nie do końca pokrywały się z z moim autentycznym sobą.

Zamiast tego zdecydował się wycofać z zarządzania aspektami biznesowymi i teraz ponownie skoncentrować się na swoich twórczych zajęciach.

Jak wynika z doniesień „The Sunday Times”, jego nadchodzące przedsięwzięcie wiąże się z nową muzyczną współpracą z pisarzem Chrisem Terrio, który zyskał uznanie dzięki napisaniu scenariusza do nagrodzonego Oscarem filmu „Argo” w 2012 roku. Wspólnie rozwijają ten projekt.

2024-09-30 05:18