Billboard odpowiada na spekulacje na temat numeru 1 Taylor Swift na listach przebojów

Billboard odpowiada na spekulacje na temat numeru 1 Taylor Swift na listach przebojów

Jako wieloletnia Swiftie muszę przyznać, że Taylor Swift po raz kolejny udowodniła swoją niezaprzeczalną siłę i wpływ na przemysł muzyczny. Niedawne kontrowersje wokół jej sukcesu na listach przebojów nie są niczym nowym dla kobiety, która od czasu swojego debiutanckiego albumu dominuje na listach przebojów magazynu Billboard.


Jako zagorzała entuzjastka Taylor Swift śledzę szum wokół zarzutów, że swoimi wydawnictwami manipuluje listami przebojów muzycznych, w szczególności Departamentem Torturowanych Poetów. Pozwólcie jednak, że wyjaśnię sprawę z mojej perspektywy: firma Billboard wystąpiła, aby wyjaśnić wszelkie nieporozumienia i upewnić się, że wszyscy znają prawdę na temat tych twierdzeń.

W zeszłą niedzielę zgłoszono, że w okresie monitorowania kończącym się 15 sierpnia liczba pobrań cyfrowych albumów Tortured Poets wyniosła prawie 10 000 egzemplarzy na wszystkich platformach (w tym na ich własnej stronie internetowej, w sklepie iTunes Store i innych). Informacja ta została udostępniona w ramach uczczenia utrzymywania przez TTPD najwyższej pozycji na liście Billboard 200 przez rekordowy 15 tydzień. Warto zauważyć, że to osiągnięcie zepchnęło z pierwszego miejsca pozycję „Wzlot i upadek księżniczki ze Środkowego Zachodu” Chappella Roana.

Oświadczenie Billboardu nastąpiło po wydaniu przez Taylor Swift 15 sierpnia limitowanej wersji albumu cyfrowego „The Tortured Poets Department: The Anthology”, zatytułowanej „Taylor’s Version (from the Vault)”. To konkretne wydanie zawierało utwór na żywo „The Prophecy (Long Story Short – Live From Lyon)”, wersję z jej wcześniejszego albumu i było dostępne do kupienia wyłącznie na oficjalnej stronie Swift przez zaledwie sześć godzin.

Od kwietniowej premiery TTPD zachwycam fanów różnymi cyfrowymi wersjami albumów. Niektóre z nich zawierają występy na żywo moich piosenek z trwającej trasy Eras Tour, podczas gdy inne prezentują dema utworów TTPD.

Niektórzy eksperci postawili hipotezę, że Swift nadal wydaje wersje cyfrowe, przede wszystkim po to, aby utrzymać Taylor’s Version of Red (TTPD) na szczycie list przebojów. Jednak Billboard zauważył, że tak naprawdę to początkowa wersja TTPD generuje większość sprzedaży.

Jako oddany naśladowca, sformułowałbym to w ten sposób: „Gdyby Poets nie sprzedali żadnych albumów cyfrowych w ostatnim tygodniu śledzenia, i tak znaleźliby się na szczycie listy Billboard 200. The Rise and Fall of a Chappell Roan Dla porównania Midwest Princess jest opóźniona o 13 000 jednostek”.

Mimo że Swift nie składała żadnych publicznych oświadczeń na temat dyskusji wokół jej triumfów na liście Billboardu, dane wyraźnie potwierdzają same siebie. Jak podano w niedzielę, TTPD zajęło czołową pozycję, przenosząc 85 000 równoważnych egzemplarzy albumów w USA.

Roan należy do grupy artystów, których fani podejrzewają, że stały sukces Taylor Swift na listach przebojów miał na nią wpływ. Tego lata wśród fanów Billie Eilish i Charli XCX rozeszły się szepty, że Swift mógł uniemożliwić ich albumom „Hit Me Hard and Soft” i „Brat” dotarcie na pierwsze miejsca zestawienia.

Oprócz zaprezentowania koncertowej wersji „The Prophecy”, Swift zwróciła na siebie uwagę także nową wersją cyfrowego albumu, którego premiera odbyła się 15 sierpnia. To nowe wydawnictwo zawiera utwór zatytułowany „thank You aimEe” o zmienionej nazwie zamiast podkreślania „KIM. ” Spekuluje się, że zmiana ta jest nawiązaniem do Kim Kardashian, ale piosenkarka wydaje się wyrażać uznanie dla Kanye Westa, znanego również jako „Ye”, poprzez tę zmianę imienia.

2024-08-20 02:29