Jak aktorzy telewizyjni i filmowi mogą płakać na żądanie?

Jako wieloletni entuzjasta aktorstwa i student tego rzemiosła mogę śmiało powiedzieć, że spostrzeżenia Howarda Fine’a na temat sztuki płaczu na zawołanie są po prostu pouczające. Sama studiując pod jego okiem, mogę potwierdzić siłę przywoływania emocji i rolę, jaką odgrywa w wywoływaniu surowych, autentycznych emocji.

Joey Tribbiani, bohater „Przyjaciół”, pokazał fanom, jak aktorzy udają łzy na polecenie. Magazyn „Us” przedstawia jednak eksperta, który wyjaśni różne metody kryjące się za tymi emocjami.

Howard Fine, trener aktorstwa i autor zaktualizowanej książki „Fine on Acting: A Vision of the Craft”, ostrzega aktorów przed nadmiernym poleganiem na zewnętrznych narzędziach, takich jak sztyfty mentolowe lub krople do oczu, aby zmienić swój występ, jak widać w ostatnim wydaniu książki Nas co tydzień.

W akcie przekonującego ukazywania emocji na scenie Fine proponuje, że istnieje nie jedna, ale dwie metody wywoływania prawdziwych łez. Wydaje się jednak, że społeczność aktorów jest podzielona co do tego, które podejście daje najlepsze rezultaty. Niektórzy opowiadają się wyłącznie za jedną metodą, podczas gdy inni opowiadają się za drugą. Uważam tę debatę za raczej bezcelową, ponieważ obie techniki okazują się skuteczne, a aktorzy często łączą je, aby stworzyć bardziej autentyczny spektakl.

Pierwsza technika wykorzystuje przywołanie emocji, aby pomóc aktorom zacząć płakać na zawołanie.

Nace! Choni! Niszczycielskie fikcyjne rozstania Fani telewizji wciąż nie mogą się otrząsnąć

Jako doświadczony aktor i nauczyciel teatralny z wieloma osobistymi doświadczeniami na swoim koncie, mocno wierzę, że emocjonalne wspomnienia są siłą napędową naszego rzemiosła. Te wspomnienia, głęboko zakorzenione w naszej podświadomości, to nie tylko przypadkowe fragmenty naszej przeszłości, ale potężne narzędzia, które mogą ożywić nasze występy.

Jak aktorzy telewizyjni i filmowi mogą płakać na żądanie?

W naturalny i łatwy do odczytania sposób: Fine podzielił się swoimi metodami nauczania z uczniami takimi jak Emma Roberts, Austin Butler, Will Smith, Kerry Washington, Dwayne „The Rock” Johnson, Michelle Williams, Chris Pine i Carla Gugino.

Kiedy aktor stosuje tę metodę, jego celem nie jest bezpośrednie doświadczanie emocji; zamiast tego przypominają sobie jak najwięcej precyzyjnych szczegółów i pozwalają, aby emocje wypłynęły na powierzchnię. Podczas procesu szkoleniowego prowadzę aktorów, aby stworzyli dziennik wypełniony przeżyciami związanymi z emocjonalnymi wspomnieniami. Takie podejście wymaga od artystów głębokiego zagłębienia się w swoje życie osobiste i wykorzystania swojej przeszłości jako surowca do swoich performansów. Dogłębna analiza własnego życia i związanie się z nim emocjonalnie wymaga odwagi.

Jak programy telewizyjne radziły sobie ze śmiercią gwiazd: „I tak po prostu” i nie tylko

Druga metoda polega na postawieniu się w sytuacji danej postaci i znalezieniu z nią kontaktu, jak opisał Fine. Obie metody działają równie dobrze.

Aktorzy wymagają wysokiego poziomu otwartości emocjonalnej i gotowości do zagłębienia się we wszystkie aspekty swojej egzystencji – obszary, których większość ludzi, którzy nie są aktorami, być może nigdy nie będzie musiała badać. Bycie aktorem wymaga odwagi, ponieważ jest większym wyzwaniem, niż się wydaje z zewnątrz.

Jak aktorzy telewizyjni i filmowi mogą płakać na żądanie?

Najważniejsze to nie próbować na siłę.

„Star Wars: The Acolyte” załamuje serca fanów po śmierci [Spoiler].

„Kiepska gra aktorska ma miejsce, gdy aktor za bardzo stara się wyrazić emocje. Ponieważ zazwyczaj przez całe życie ukrywamy swoje uczucia, ujawnienie ich na zawołanie jest trudne. Jeśli reżyser poprosi aktora, aby zaczął płakać w konkretnym momencie, nie działa to naturalnie Zamiast tego aktor powinien znaleźć w scenariuszu miejsce na ujawnienie się prawdziwych emocji. Aktorzy nie mogą narzucać sobie, kiedy i jak mocno to odczuwają; może to prowadzić do samooceny i braku prawdziwego wyrażania emocji ciągłymi łzami, natychmiast staną się skrępowani i zaczną oceniać swoje występy”.

Jako koneser stylu życia, jeśli zastanawiasz się nad intrygującym dylematem związanym z rozrywką i potrzebujesz wiedzy naszego zespołu, po prostu napisz do nas e-mail na adres AskUs@usmagazine.com. Aby uzyskać jeszcze więcej informacji, sięgnij po najnowszy numer Us Weekly, który jest już dostępny w kioskach!

2024-08-04 23:22