Adjoa Andoh z Bridgerton twierdzi, że sukces serialu „w niczym” nie pomógł czarnym aktorom i krytykuje szefów za to, że „nie oświetlili jej odpowiednio”

Adjoa Andoh z Bridgerton twierdzi, że sukces serialu „w niczym” nie pomógł czarnym aktorom i krytykuje szefów za to, że „nie oświetlili jej odpowiednio”

Jako wielka fanka Adjoa Andoh i jej przełomowej pracy w branży rozrywkowej mogę sobie tylko wyobrazić zmęczenie i frustrację, jaką musi odczuwać po kolejnym przypadku przeoczenia i niedoceniania ze względu na jej rasę. Serce się łamie, gdy słyszy się, że nawet w tak udanym serialu, jak Bridgerton, chwalonym za różnorodną obsadę, czarni aktorzy podczas scen nie byli odpowiednio oświetleni.

Adjoa Andoh zabrała głos, twierdząc, że zgłosiła zespołowi produkcyjnemu Bridgerton obawy dotyczące nieodpowiedniego oświetlenia dla czarnoskórych członków obsady w związku z jej widocznością w serialu Netflix.

Aktor, mający 61 lat i grający Lady Danbury od 2020 roku, stwierdził, że pomimo ogromnej popularności serialu nie wywarł on znaczącego wpływu na postrzeganie i cenienie czarnoskórych aktorów w branży.

W popularnym serialu Bridgerton, w którym chwalono różnorodność w obsadzie, aktorka ujawniła, że ​​ona i inni czarnoskórzy aktorzy nie byli odpowiednio oświetleni podczas kręcenia.

W czwartkowym odcinku podcastu „Stirring It Up” przyznała, że ​​jest to powszechny problem i przyznała, że ​​zajęcie się nim jest dla niej przytłaczające.

Choć niezadowolona, ​​Adjoa przyjęła do wiadomości poprawę, ale pragnęła bez wysiłku przyłączyć się i wykonać swoje zadania.

Adjoa Andoh z Bridgerton twierdzi, że sukces serialu „w niczym” nie pomógł czarnym aktorom i krytykuje szefów za to, że „nie oświetlili jej odpowiednio”

Adjoa Andoh z Bridgerton twierdzi, że sukces serialu „w niczym” nie pomógł czarnym aktorom i krytykuje szefów za to, że „nie oświetlili jej odpowiednio”
Adjoa Andoh z Bridgerton twierdzi, że sukces serialu „w niczym” nie pomógł czarnym aktorom i krytykuje szefów za to, że „nie oświetlili jej odpowiednio”

Miałem okazję porozmawiać z Miquitą Oliver i jej mamą Andi o mojej drodze aktorskiej i kwestii rasizmu podczas jednego z odcinków ich popularnego talk show.

Adjoa własnymi słowami stwierdziła, że ​​na swojej drodze zawodowej nie czuła silnego poczucia władzy ze względu na zetknięcie się z rasizmem w branży teatralnej, telewizyjnej i filmowej.

Wyznała: „Nie, toczące się dyskusje na temat rozjaśniania ciemnej skóry w każdej produkcji nadal trwają. Nic tak naprawdę nie ewoluowało. Myślę, że teraz czuję się na siłach, aby zapytać: «Czy jestem blondynką?»”.

„Jednak nie lubię tego robić, ponieważ część mnie czuje niechęć i mówi: „Wolę nie powodować zamieszania”. Wolę skupić się na wykonaniu swoich zadań.”

„Wolę nie zgłaszać żadnych obaw, wchodząc na plan. Zamiast tego staram się w pełni wcielić w rolę Lady Danbury i całkowicie się w niej zanurzyć”.

Kiedy ktoś zarzuca mi, że jestem zbyt emocjonalna lub agresywna, wolę wyjaśniać, że po prostu jestem wierna sobie i wykorzystuję możliwości, które otrzymałam.

„Nie proszę o jakieś szczególne objawienie, chcę po prostu żyć swoim darem”. ona dodała.

Aktorka wyraziła swoją frustrację z powodu ciągłych zmagań z ekipami produkcyjnymi, określając je jako wyczerpujące i destrukcyjne. Dalej stwierdziła: „To nie moja sprawa – wolę o tym nie myśleć”.

Adjoa Andoh z Bridgerton twierdzi, że sukces serialu „w niczym” nie pomógł czarnym aktorom i krytykuje szefów za to, że „nie oświetlili jej odpowiednio”

Z mojego doświadczenia jako eksperta ds. stylu życia nauczyłem się, że nadanie głębi i autentyczności postaciom jest niezbędne, aby historie były wciągające. W niedawnym odcinku podcastu opowiedziałem, jak blisko współpracowałem z Shondą Rhimes, błyskotliwą osobą stojącą za Bridgerton, aby wzbogacić przeszłość Lady Danbury. Razem zagłębiliśmy się w jej zachodnioafrykańskie dziedzictwo, dodając warstwy złożoności i autentyczności, które przemawiają do widzów.

Gwiazda współpracowała z projektantką kostiumów przy tworzeniu biżuterii na udany trzeci sezon, ozdobionej symbolami Afryki Zachodniej.

Wśród tych symboli jeden oznaczał „pożegnanie” lub „do widzenia”, reprezentowany przez postać adrinki. Innym był ptak sankofa z odwróconą głową, co symbolizowało ideę „oglądania się wstecz i przypominania sobie swoich korzeni”. Na koniec Adjoa opisał symbol gye nyame jako przypomnienie, aby „przyjąć Boga i bez strachu stawiać czoła wyzwaniom”.

Adjoa wyjaśniła Miquicie i Andi, że jej zdaniem dodanie tych symboli, które można znaleźć w jej biżuterii i kostiumach, jest niezbędne, ponieważ reprezentują one autentyczność jej postaci.

Miałem przyjemność ostatnio pracować z Shondą i byłem pod wielkim wrażeniem jej inteligencji i chęci do rozważenia moich sugestii. Cały jej zespół wydawał się równie podekscytowany drobniejszymi punktami naszego projektu. To zaszczyt być częścią tak innowacyjnego i otwartego kręgu.

To nie pierwszy raz, kiedy gwiazda wypowiada się na temat rasizmu. 

W zeszłym roku aktorka z Invictus podzieliła się swoimi doświadczeniami ze szkodliwym wpływem rasizmu na jej życie. Zaczęło się to od jej początków w szkole, kiedy jej głowa była przyciskana do ścian, aż do dorosłości, gdy była wykluczana z kręgów towarzyskich i perspektyw romantycznych.

W szkole średniej opowiedziała, że ​​przyjęła punkowy wizerunek, aby zniechęcić chłopców do zapraszania jej na randki ze względu na potencjalną dezaprobatę rodziców.

Zwrócono się do serwisu Netflix z prośbą o komentarz. 

2024-07-23 19:49